zmaten z gcc, glibc...

pasky na ji.cz pasky na ji.cz
Úterý Srpen 28 17:36:18 CEST 2001

> GCC 2.96 z CVS bylo podporeno vice jak 80 zaplatami, ktere uvedly
> kompilator do provozuschopneho provozu. Vsechny zaplaty byly v dobe vydani
> distribuce (az na 1) prijmuty do CVS GCC (ovsem vznikaly v prubehu
> posledniho pul roku) a verze byla v CVS nasledne zvysena.
Proc nebyly do CVS prijimany postupne aby se tak take mohly prubeezne testovat
i sirsim okruhem lidi nez byli jen testeri RH?
>                                                           To, co bylo tedy
> v CVS oznaceno jako 2.96 nebylo to same, co mel RH ve vlastni distribuci.
jako korektni nazev verze vydane RH bych videl neco jako 2.96-redhat... tohle
je dosti matouci pro uzivatele...

..snip..

> [...]
> kompilatorem prelozeno take. Jadra rady 2.2.x se nikdy neprekladaly (a
> neprekladaji ani dnes) novymi kompilatory. Duvod je ten, ze optimalizace
> dokazou zacvicit s kodem tak, ze nejaka cast jadra neni pak funkcni.
> Pokud nekdo posle Alanovi Coxovi patch, ktery umozni prekladat starou radu
> 2.2.x novymi kompilatory a bude to funkcni (tj. overene), asi to pujde.
> Ale uprimne receno - neni to potreba (jadra 2.2.x jsou dnes uz historie,
> nove distribuce je nepouzivaji, stare distribuce obsahuji prislusne
> komponenty, takze neni potreba to resit).
Je zajimave, ze jste tusim (nejsem si jisty ze jste to byl vy) rikal nedavno
neco v tom smyslu ze ten kdo si tedy preje 'enterprise reseni' a stabilni
jadro, ma pouzit velice proverene 2.2.x :-))) [jen rejpu, no offence]

..snip..

> Nemate pravdu, ze kompilator nebyl pro distribuci prinosem.
Takhle jsem to doufam nikdy nerekl..

..snip..

> Na zaver - podivejte se do jakekoliv distribuce a zjistite, ze obsahuje
> velmi mnoho produktu, ktere jsou vyvojove. Pokud je neco vyvojove a
> splnuje to svoji funci, neni duvod to nepouzit. Take neni nenormalni srkat
> do nejakeho produktu zaplaty - podivejte se treba na jadra. Soucasne
> distribuce pouzivaji radove stovky zaplat (starsi proverene jadro se
> spoustou oprav z novejsich jader nebo s ruznymi rozsirenimi).
Jiste ze neni, ale melo by byt dobrym zvykem, dat radne najevo ze ten produkt
neni stabilni release, pripadne ze byl nejak opatchovan.

..snip..

> Kdyz nemate elementarni prehled o tom, jak to *doopravdy* v distribucich
> chodi, jak se testuje, vyviji, opravuje a jak je tezke sloubit jadro,
> knihovny, aplikace a HW dohromady, tak volte mirnejsi vyrazivo a
> postarejte se, abyste mel kritiku podeprenou argumenty (napr. ze v
> distribuci s GCC 2.96 neco nefunguje).
Kdyz myslite...

Ty argumenty jsem se snazil predlozit... kdyz jste je nevidel, skoda :-(

> BTW: je uplne normalni, ze kazda komponenta v systemu potrebuje jiny
>      kopilator nebo zaplaty k tomu, aby sla prelozit s knihovnami X.Y.Z.
>      Distributor Vam zajisti, ze cely system je funkcni celek. Pokud v
>      systemu chcete pouzivat neco sveho, budete se pravdepodobne muset
>      pripravit na reseni problemu. Je lhostejne, kterou distribuci
>      pouzijete, protoze problemy budou ruzne a s ruznymi castmi i
>      resenimi. Pokud problemy resit neumite, vyberte si distribuci,
>      ktera problemy za Vas vyresi. Od toho jich tolik mame.
Super, slysel jsem ze SuSE ma docela dosti dobrou technickou podporu
;-)))))

..snip..

--

				Petr "Pasky" Baudis