XFree86 4.1 a ceska klavesnice 2 [opet long ;]

Kamil Toman ktoman na email.cz
Čtvrtek Srpen 30 22:18:20 CEST 2001

On Thu, Aug 30, 2001 at 09:46:39PM +0200, Ondrej Koala Vacha wrote:
> Jedinou vaznou namitku proti reseni primo v X bych mel, ze neumoznuji
> (aspon co vim) komunikaci s window managerem, takze nelze napriklad
> signalizovat prepnuti klavesnic zpusobem obyklym u toho konrektniho WM -
> napr. u KDE i Gnome vlajecka na spodni liste.

Proc by to nemelo jit? Lisi se to v tomhle vyrazne od xkb group? Navic
prepinani tretim programem by bylo mozne i nadale...

> I kdyz jsem diskusi sledoval
> doufam pozorne, neni mi stale jasne, proc reseni pres 2 grupy je v
> kategorii _tolerovano_, tedy co je na nem spatne.

Tak ja asi zopakuju to nejdulezitejsi:

- na kazdou dvojici/trojici ctverici atd. by byla potreba dalsi
  definice s layoutem, cz_de, cz_fr, cz_ru, cz_de_fr (+ permutace?!?)
- fallback klaves se chova prinejmensim divne, nesymetricky
- celkove se to blbe udrzuje

> Mohu-li se optat dal, k
> cemu je tam tato moznost vubec implementovana?

Je tam kvuli snazsi dostupnosti extra symbolu (s moznosti zamceni), ktere
muzou byt potreba v ramci jedne klavesnice. Na prepinani celych layoutu to
mysleno nebylo.

Rozumejte, zas tak spatne docasne reseni to neni, ale prece nebudeme do
kazdeho layoutu pripisovat znovu jeste americky, nemecky, francouzsky,
spanelsky a buhvijaky jeste?

> --
> Ondrej Koala Vacha

Kamil Toman