XFree86 4.1 a ceska klavesnice 2 [opet long ;]

Dan Ohnesorg dan na feld.cvut.cz
Čtvrtek Srpen 30 22:54:06 CEST 2001

Kamil Toman <ktoman na email.cz> writes:

> Zkusil jsem to i tak, ze jsem pustil 8 kompilaci, narocnou stranku do mozilly
> a locate. System byl teda hoodne vlazny, ale prepinani pres setxkbmap bylo
> stejne okamzite, tak nevim... Bezim na Linuxu 2.4...

No  tak na  mem mirne  archaickem  PII/300 MHz,  400MB RAM  to az  tak
okamzite neni, ale  nemuzu zjistit presny okamzik prepnuti,  pac se mi
pri tomhle  prepinani nerozsveci scroll  lock. (Coz je  asi resitelne,
ale tak hluboko do toho zase nevidim)

Nicmene kdyz si predstavim, jak se to bude prepinat na ucebne, kde mam
X servery, tak z toho nemam vubec radost. Pristi tyden to prubnu
a uvidim kam se dostanu. Tam je totiz vubec problem, jestli mam ten
program spoustet na lokale (rychle ale nevim jak to spojit s WM, ktery
bezi na serveru (spousti se X -query)) a nebo na serveru, kde je
potreba pripocist latenci site a vubec to, ze load muze byt klidne 10
a pak je mi prd platne, ze to mam uz v pameti.

Ted to mam snadne, na Xserver naperu pres NFS cele X a klavesnice se
prepina lokalne - okamzite. Ono bude vubec zajimave, co se stane kdyz:

prepnu klavesnici a pozadavek jde na server
pisu dale
prijde zpet prikaz od xkb na prepnuti

Podle me nastane problem, protoze neni mozne X server nejakym zpusobem
zablokovat az do doknceni prepnuti. X server totiz nevi, ze jsem
zmacknul kombinaci, ktera manipuluje s klavesnici, to zjisti az WM,
jenze ten zase nevi, nebo alespon v soucasne dobe, ze nemel dalsi
bezprostedne napsane znaky dat aplikaci, ale neco s nimi udelat....

On potazmo ani nema co neco delat se znaky, ktere dostal od
X serveru.

Jeste ze jsou ctyrkove X na Xserver nepouzitelne velke, takze nemam
potrebu je tam davat.

zdravim
dan

DDDDDD
   OO  OO              work: +420 2 24352785;+420 2 24972109
    OOOO               home: +420 311 679679;+420 311 679311