XFree86 4.1, xkb dead keys compose problem

Kamil Toman ktoman na email.cz
Pátek Srpen 31 15:27:05 CEST 2001

On Thu, Aug 30, 2001 at 05:09:28PM +0200, Radovan Garabik wrote:
> [...]
> Kedze na standardnej slovenskej klavesnici dodavanej
> s XFree86 sa neda pisat, zacal som si pisat vlasne rozlozenie.
> A narazil som na nasledujuci problem: potreboval by som,
> aby sa dead keys tvarili rozlicne podla toho, ake pismeno
> nasleduje za nimi. Teda napriklad "+" by malo byt
> dead_caron ak za nim nasleduje "s", ale dead_diaeresis
> ak za nim nasleduje "a", a dead_circumflex ak za nim
> nasleduje "o", a idealne by bolo keby sa dalo aj zaviest
> nieco ako kombinacia "+" + "p" == "odiaeresis" (dufam ze netreba
> vysvetlovat ako to zjednodusi pisanie :-)).

Tyhle zmeny nemaji nic do cineni s xkb, ktere dela jen preklad
kodu generovanych klavesnici na prislusne symboly.

> Viem ze by som nieco take mohol dosiahnut modifikaciou
> Compose mapy, ale radsej by som mal nejake lepsie riesenie
> (nehladiac na to ze tato modifikacia by pokazila ostatne
>  (nie slovenske) klavesnice). Da sa nejako urobit lokalna
> compose mapa len pre jedno rozlozenie klaves?

Compose mapa je soucasti locales. Nejsem si ted jist, zda jsou
podporovany lokalni mofifikace. Rekl bych, ze spis ne.

Kamil Toman