beginer: e-mail notifikace pri dosazeni pozadovane hodnoty v dbf souboru

Ing. Vlastimil Pospíchal vpospichal na centrum.cz
Úterý Prosinec 4 10:17:31 CET 2001

On Mon, Dec 03, 2001 at 08:41:43PM +0100, Michal Sobek wrote:
> Dobry vecer,
>
> snazim se vyresit jak odeslat e-mail pri dosazeni nejake hodnoty v dbf
> souboru.
> Mam aplikaci napsanou v dosovskem Control Panelu a ta zapisuje stavy ctenych
> velicin do dbf souboru ukladanych na linuxem sdileny disk a ja bych
> potreboval tento soubor vyhodnotit a pri dosazeni kriticke hodnoty v poli3
> odeslat e-mail.
>
> Zkousel jsem tento dbf soubor cist pomoci dbview, ale ten mi zkracoval pole,
> takze pozadovana hodnota neni videt, tak jsem si nainstaloval perl modul pro
> [...]

Ano, jsou tu i další možnosti:
- watch, při kterém po odeslání mailu počkám určitou dobu, třeba
  hodinu.
- spustit po odeslání mailu touch na nějaký soubor a před odesláním
  dalšího testovat stáří tohoto souboru. Po opravě zařízení tento
  soubor zrušit. Testem se dá zajistit timeout.
- na prohlížení databází Xbase se mi osvědčil postup např.
  hexdump -s offset -e 'převod' | awk -e 'podmínka { poslání mailu }'
  Podmínka může obsahovat test na existenci příznakového souboru
  a za příkazem k odeslání může být touch na tento soubor.

Možností je samozřejmě více, tohle je řešení, které bych zvolil.

Bye Kit
--
Ing. Vlastimil Pospíchal
http://www.hoteldrnholec.cz