routovani - jak pridat trasu?

Petr vpe na seznam.cz
Středa Prosinec 5 16:20:33 CET 2001

Ano 0.1 je lokální konec v tom PC1 (vlastně server, DIAL IN), 0.2 je
vytáčející (DIAL OUT)

Ale viz výše, chyba je jiná, ale neprojde:

C:\>route ADD 192.168.0.0 MASK 255.255.255.0 192.168.1.2
Přidání trasy se nezdařilo: Buď je špatný index rozhraní nebo brána není ve
stej né síti jako rozhraní. Zkontrolujte u tohoto počítače tabulku adres IP.

Někde je něco blbě, RAS asi divně routuje, upozorňuji, jde o DIAL IN PPP
rozhraní (nejde u něj nastavit MASKA a Wokna si dají masku 255.255.255.255)

pokr. v textu

> [...]
> konec PPP-linky, tedy 192.168.1.2? Pokud jsem spravne pochopil nacrt
> site, tak 192.168.1.1 je lokalni konec. Ono to presto muze fungovat, ale
> nejsem si jisty, jestli je to uplne spravne. To ale asi nebude duvod,
> proc to haze chybu.
>
> Podle vseho to vypada, ze v okamziku zadani prikazu route system nevi o
> tom, ze adresa gatewaye odpovida sitove masce PPP-adapteru, takze nevi,
> ke kteremu interface ma priradit gateway 192.168.1.1 (nebo .2, to je v
> tuhle chvili jedno).
> Mohlo by pomoct zadat nepovinny parametr IF (ale mozna to v tehle

To se mi nedaří, nevím, s jakou syntaxi, IF 1, 2, n to nebere, ale možná
kvůli něčemu úplně jinému, navíc nevím, jak poznat číslo rozhraní (jhsou tam
2x PPP/WAN)!

> Ale spis by to chtelo podivat se, jestli jsou spravne nastavene
> vlastnosti PPP-adapteru.
>
> Dalsi napad: Mozna by pomohlo zmenit adresu PPP-adapteru napr. na
> 192.168.1.1/30 misto 192.168.1.1/32. Ze by route kontroloval, jestli

Viz výše, RAS si tam nacpe masku 255.255.255.255, ale mám pocit, že před
přečíslováním to chodilo, původně tam bylo 10.10.10.40-41, už nevím jaká
maska (ale 10.xxx je síť shodná s LAN).

> rozhrani nema adresu /32, a pokud ano, nedovoli pres ne routovat? Logiku
> by to melo - v "siti" /32 teoreticky routovat nejde.

To je možná ono, vím (spíš tuším), že RAS tohle nějak nestandardně fixluje
(routuje tam, kde to normálně nejde), ale jak to mám teda udělat aby to bylo
průchozí nevím!