Poznamka k clankum - Bill Gates

Stanislav Meduna stano-cznews na meduna.org
Pátek Prosinec 7 20:50:17 CET 2001

On 7 Dec 2001 10:18:53 GMT, uhlar na fantomas.sk wrote:

: -> Jeho prinos ale nejsou Windows, ale tah na rozvoj techniky PC.
: -> Protoze, kdyby pocitace nemeli klikaci rozhrani, tak jich
: -> je na stolech "beznych uzivatelu" velmi malo.

: Problem je v tom ze on nic z toho nevymyslel, vsetko z toho
: len okopiroval, ukradol, kupil a vydaval to za svoje.

Podarilo sa mu to ale dostat medzi ludi za vcelku pristupne ceny
(za uroven postkomunistickych ekonomik skutocne nemoze). Podarilo
sa mu to aj v casoch, ked este Microsoft nemal potencial vsetko
ine prevalcovat z pozicie sily.

V tomto zmysle aj Linus kopiruje cudzie idey. Co uz je tak
noveho na myslienke zase dalsieho systemu unixoveho typu?
A open source tiez nevymyslel on. Napriek tomu je prvym,
kto takyto system dostal medzi ludi v masovom meradle
a ukazal, ze je funkcnou alternativou. V tom je prave
jeho najvacsi prinos.

V IT svete maloco vyjde na prvy pokus. Spusta dobrych napadov
predbehne svoju dobu a autor myslienky uz nema silu projekt
znovu ozivit, ked pride jeho cas, pripadne nevidi nejaku
drobnost, ktora ho dokaze preniest cez kriticku hranicu.

Pravdu povediac, zriedkavost novych idei je jedna z veci,
co mi na Open Source svete dost vadi. Az na vynimky ide skoro
vzdy o nasledovanie inych, otvorenu implementaciu proprietarnych
veci, nejake evolucne vylepsenia, ale _skutocne_ nova
technologia sa vidi zriedka, ak vobec. A akonahle sa nieco
podari doviest do pouzitelneho stavu, okolity svet je davno
niekde inde. Z tohoto cyklu sa zatial akosi nevieme dostat.
Dovody su vcelku zrejme a asi ich netreba zvlast rozvadzat.

Prirovnal by som to k farmaceutickym firmam - svoje opodstatnenie
maju aj vyrobcovia originalnych liekov, aj vyrobcovia generik,
ale nove lieky sa daju ocakavat prakticky len od tych prvych.

Hm, zase jeden kontroverzny prispevok z mojej strany - som zvedavy
na reakcie :-)

Zdravi
--
                                        Stano