BG: kam to ten fetchmail strka :-))?

David Tok theo na coolnet.cz
Čtvrtek Prosinec 13 11:06:40 CET 2001

On Thu, 13 Dec 2001, Jiri Cvrk wrote:

:diky. Nainstaloval jsem xinetd, povolil jeho spousteni a zadanim
:
:disable=no
:
:do /etc/xinetd.d/ipop3 jsem se domnival povolit ipop3
:
:podobne (kdyz to nepomohlo) jsem zkousel i vytvorit sekci
:service pop3 v /etc/xinetd.conf
:bohuzel stale nemohu stahnout z win stanice postu.
:V ntsysv vidim, ze xinetd a ipop3 by meli bezet.
:Ve Ksysguard  ale vidim pouze xinetd, zadne ipop3 ( nebo to je interni v
:xinetd)?

asi nejlepsi otestovani, kestli POP3 bezi je
telnet pop3.server.cz 110
( primy dotaz na port pop3 serveru, ten by se mel ozvat hlaskou neco jako
napr gnu-pop3d:
+OK POP3 Welcome to GNU POP3 Server Version 0.9.8
)

:Mam dojem, ze jsem nekde zahledl, jak postupne analyzovat, zda prislusne
:dilci sluzby chodi, bohuzel to nemuzu najit. :( Jak na to?

asi telnet na prislusne porty smtp - 25, pop3 - 110 a podobne cisla portu
najdete v /etc/services. Dalsim pouzitelnym nastrojem je nmap.

:Takto pustim outluk a koukam, jak se nespoji :-).  To mi samotnemu prijde
:velmi nesikovne ..

Pokud se outluk nespoji vubec, je mozne, ze to nebezi, pokud mu to jenom
dlouho trva, muze to znamenat, ze pro stroj, ze ktereho se pripojujete
nema reverzni zaznam pro IP v nameserveru a inetd ji chce resolvovat a
nemuze se dohledat.

:V nekterych navodech se doporucuje zadani odkazu  na jakysi ipop3 server v
:konfiguraci v sekci service pop3 xinetd.
:Na obecne doporucovane ceste
:/usr/sbin/ipop3d
:ale nic podobneho nemam. Ani jsem nenasel nic, co by se tomu podobalo.

v souboru /etc/xined.d/ipop3 je radek:
server          = /usr/sbin/ipop3d

ten rika inetd, kteremu "programu" ma predat rizeni v pripade pozadavku na
prislusny port. Takze pokud ten radek obsahuje server=/usr/sbin/ipop3d a
fyzicky na teto ceste nic neni tak xinet nema co spustit pro obsluhu.
Soubor /usr/sbin/ipop3d je tusim v baliku imap-....

:Take nevim, jak nastavit, abych mohl problem analyzovat v nejakem logu.
:Strucne nasmerovani by mi velmi pomohlo.

Nejlepsi je na serveru si v nejake konzoli spustit
tail -f /var/log/messages

a pri kazde udalosti mrknout tam, co prislo za nove hlasky.

-- david tok