TTF fonty v KDE (bylo Re: Mys v Xech)

Lubor Kolar lubork na porcus.cz
Středa Prosinec 19 08:20:54 CET 2001

> Mne kdysi kdosi tady radil, ze na opetovne rozchozeni funkce
> mysi staci stisknout kolecko a zatocit s nim (stale
> stistene). Je to sice neuveritelne, ale fungovalo mi to.
To mne nenapadlo :-)

> Jinak je opravdu treba nastavit mys v X na IntelliMouse.
Ja jsem to uz vyresil, diky vsem za radu. Co jsem ale nevyresil, je
nasledujici:
Dle navodu na http://dforce.sh.cvut.cz/~seli/cz/konqy_fonts/ jsem si
nainstaloval TTF fonty do Xek. Pracoval jsem jako root. Vsechno se povedlo,
fonty byly pekne a fungovalo i ~c.  Nastavil jsem proto pres KControl, aby se
vsude, kde to jde, pouzivala Tahoma a Courier New. Vsechno OK.
Pote jsem se prihlasil jako muj bezny pracovni ucet (tzn. jiz ne root). Po
nabehnuti KDE jsem udelal to same - tzn. nastavil fonty v KControlu. Vsechno
behalo dobre.
Problem nastal, kdyz jsem se odhlasil a znovu prihlasil na ten muj pracovni
ucet. Jeste ve Splashcreenu bylo pismo Tahoma ("Nastavuji meziprocesovou
komunikaci" apod.), ale ihned po nabehnuti KDE TTF fonty ze systemu zmizely,
tzn. system pouzival ten puvodni vychozi font a dokonce tato pisma nebyla ani
v nabidce. Jakmile jsem vsak spustil Konzoli, udelal su - root a potom jsem z
teto konzole jako root spustil treba Kwrite, tak tam uz Tahoma zase byla.

Prijde mi to jako maximalni zahada hlavolamu, jelikoz a protoze pouzivam xfs
(v XF86Config ma pouze FontPath na xfs, nepouzivam fonty primo), ktery po
dobu tohoto laborovani bezel, nebyl restartovan a nedelal problemy.
Asi to bude neco s pravama (kdyz pod rootem to chodi), opravdu nevim. Kdyz
smazu tomu uzivatelskemu uctu adresar ~/.kde, tak mi po prihlaseni zase jdou
fonty nastavit a funguji, dokud se neodhlasim.

System je MDK8.1, dokonce jsem pro jistotu udelal novou (doporucenou, nikoliv
expertni) instalaci, ale nepomohlo to.
Mate nekdo nejaky napad, cim by to mohlo byt  a co s tim?
LK