vmware a pripojeni pres modem

Jan Povolny povolnyj na quick.cz
Úterý Prosinec 25 22:34:32 CET 2001

Dobry den,

pracuji v Linuxu, ale nekdy potrebuju i do Windows, proto jsem si poridil
vmware. Vse pracuje celkem rychle i spolehlive, ale mam jeden problem.

Do Internetu se pripojuji pres klasicky modem+telefon z Linuxu programem
kppp. Vse funguje bezvadne. Vmware jsem rozjel jako bridged networking,
kdyz mam pustene vmare s vlastnim IP na stejne podsiti jako je Linux
masina, tak v pohode pingnu hostitelskou linux masinu.

Pokud se na linuxu pripojim a pustim vmware s Windows, nemuzu se ve Windows
dostat na Internet. Opet se dopingnu na hostitelsky linux, ale dal se
nedostanu. Ve vmware uz neni co nastavovat, zkousim zatim jen ping na
cisla, takze by nemel byt problem s DNS nebo neco podobneho.

Vidim jedine problem v Linuxu, ktery mozna nepusti pakety z vmware dale do
internetu, ale forwarding mam zaply. Mam Mandrake 8.1 a nejak nemuzu
pochopit, jak tam funguje firewall, jsem zvykly na ipchains ze starsich
redhatu, nevite nekdo, zda ve standardnim mandraku je nejaky blok, ktery by
mohl zpusobovat nemoznost pripojeni do internetu z vmware pres hostitelsky
linux?

Dik za kazdy napad, uz nevim, kde hledat.

Jan Povolny

p.s. Omluvte zmateny dotaz a vsem preji vesele vanoce (vcera) a stastny
novy rok 2002 s Linuxem i bez nej :-)).