OT petice za svobodu projevu

Jiri Chaloupka dev na b2bexpander.com
Středa Prosinec 26 00:27:15 CET 2001

On Pá, 2001-12-28 at 00:38, Zdenek Pizl wrote:

> kdyby to NEBYL clen neofasisticke organizace, byla by ta
> petice v poradku? Lze vydelovat z aplikace zakladnich prav
> a svobod nektereho, trebas i nehodneho, clena spolecnosti?
> Co kdyz pristim na rade budu ja, nebo Vy?

Mozna si nerozumime, nenapadam petici, napadam cin toho cloveka.

> mozna se mi to jen zda, ale nejde prave o ten paragraf,
> ktery je evidentne v rozporu s pravni normou sily ustavniho
> zakona ?

Hmm mate pravo rikat co si myslite ale Vase pravo konci pokud porusuje
prava nekoho jineho. Stejne jako mate pravo svobodne mavat rukou ale
toto pravo konci u meho obliceje. Mate pravo svobodne kourit (v tuto
chvili pominu koureni latek zarazenych na seznam zakazanych drog) ale
Vase pravo kourit konci ve chvili kdy se kour dostane k memu nosu.

Demokracie je, daleko vice nez o svobode, o odpovednosti. Pokud budu
chit svobodne verejne neco konat, musim si velice dobre rozmyslet, zda
svym konanim neporusim prava nekoho jineho. O reci jako nejsilnejsi
zbrani to plati dvojnasob.

> Patrne opakuji slova, ktera byste nasel i v BL, ale slova o
> pravni sile "Listiny z. p. a s." v tomto smysl jsem si
> vyslechl kdysi i na prednaskach na me alma mater, tehdy
> jsem skepticky reagoval slovy, ze kazdy zakon je jen car
> papiru, ktery lze ignorovat pokud jste dostatecne mocny. V
> mladicke nerozvaznosti jsem zpusobil silnou psychickou ujmu
> vyucujicimu, A NECHCI abych mel pravdu !

To, pokud ano (pripoustim ze nekdy KRATKODOBE ano), tak jen velmi
kratkodobe, cili v konecnem dusledku pravo plati pro kazdeho stejne. Pak
musim doufat, ze excesy budou trestany s dostatecnou rychlosti (a jako
volic adekvatne konat)

> spise pokus o provokaci, nebot si mohu rikat, co chci
> ackoli to vubec nemusi byt vtipne a konformni ...

viz vyse

> A k zamysleni by to nebylo? Jak hodnotit akce UCK mirici
> proti suverenim statum? Z jakeho pohledu jsme na to
> nazirali? Jako analytik musim hledet na libovolny problem z
> vice uhlu ...  Kdo tam je ten hodny a kdo tam je ten zly,
> kdo je bily a kdo je cerny? Prilis mnoho otazek, ktere lze
> utisit treba heroinem importovanym pres Balkan (ze by UCK
> mela zbrane koupene za sber papiru ...)

Kdo "stvoril" UCK? Nebyl to nahodou Milosevic se svoji vnitrostatni
politikou? Jak by Vam bylo, kdyby vam stat znemoznil vykonavat povolani
a zivit rodinu jen pro Vasi narodnost? To vsak neomlouva zlocinne konani
teto organizace, ktere je po zasluze odmenovano napr. policii teto zeme
ci eliminovano mezinarodnimi silami v Kosovu (ci se o to alespon snazi,
cimz uhlazuji zlo napachane nikoliv zasahem NATO, jak se nam nekteri
radoby nezavisli pozorovatele snazi namluvit, ale zlo napachane
politikou Milosevicovy vlady)

--

S pozdravem
Jiri Chaloupka