OT petice za svobodu projevu

Zdenek Pizl z.p na linux-cd.cz
Středa Prosinec 26 00:41:12 CET 2001

Dne st 26. prosinec 2001 00:27 Jiri Chaloupka napsal(a):

> Mozna si nerozumime, nenapadam petici, napadam cin toho
> cloveka.

rozumime si velice dobre. Protoze ten clovek (jindy a
jinde) rekl ci provedl neco spatneho (a ze provedl si
nemusime vysvetlovat, kdyby to slo, dal bych mu sam do
nosu), nema ted pravo na zakladni prava a svobody?

Vzdyt za jeho predchozi ciny by mel byt souzen a odsouzen,
nestalo-li se tak, proc je souzen za cin, ktery dle Listiny
ZPS nemuze byt trestnym cinem. Nejde o to co je to za
cloveka, ale zda to neni zastupny cin, za kterym se
exekutiva zbabele schovava ...

> Hmm mate pravo rikat co si myslite ale Vase pravo konci
> pokud porusuje prava nekoho jineho. Stejne jako mate
> pravo svobodne mavat rukou ale toto pravo konci u meho
> obliceje. Mate pravo svobodne kourit (v tuto chvili
> pominu koureni latek zarazenych na seznam zakazanych
> drog) ale Vase pravo kourit konci ve chvili kdy se kour
> dostane k memu nosu.

ano, svoboda jednoho konci tam, kde zacina svoboda druheho.
To je zakladni kamen demokracie. Ale abychom byli svobodni,
musime predevsim svobodne myslet, jednat a i mluvit. Nemam
na mysli anarchii ale demokracii, a to nikoliv tu, kterou
na predvadeji S.S.A pardon U.S.A.

To svobodne jednani je mysleno v ramci zakona. Ale jak
jednat v ramci zakona, kdyz je clovek postihovan za neco co
mu nejsilnejsi zakon statu (Ustava) ZARUCUJE. Tu petici
bych chapal i jako upozorneni na konflikt norem.

> Demokracie je, daleko vice nez o svobode, o odpovednosti.
> Pokud budu chit svobodne verejne neco konat, musim si
> velice dobre rozmyslet, zda svym konanim neporusim prava
> nekoho jineho. O reci jako nejsilnejsi zbrani to plati
> dvojnasob.

Vite, tady je problem - reknete mi, jaka  a ci prava jsem
porusil tim, ze (hypoteticky) reknu "USA si to zaslouzily".
Porusuji nejaka prava jinych lidi, ze si prohlizim
pornografii?? Asi ne, ze. A preci je to nekde nelegalni!
Divne (a pruderni), ne?

> Kdo "stvoril" UCK? Nebyl to nahodou Milosevic se svoji
> vnitrostatni politikou? Jak by Vam bylo, kdyby vam stat
> znemoznil vykonavat povolani a zivit rodinu jen pro Vasi
> narodnost? To vsak neomlouva zlocinne konani teto
> organizace, ktere je po zasluze odmenovano napr. policii
> teto zeme ci eliminovano mezinarodnimi silami v Kosovu
> (ci se o to alespon snazi, cimz uhlazuji zlo napachane
> nikoliv zasahem NATO, jak se nam nekteri radoby nezavisli
> pozorovatele snazi namluvit, ale zlo napachane politikou
> Milosevicovy vlady)

jiste, kdo dnes muze rici, proc vznikly organizace typu
Hamas, Islamsky Dzihad apod. Urcite ne z pleziru
zucastnenych. Tim vubec neomlouvam jejich ciny, stejne tak
jako Vy neomlouvate ciny UCK.