OT: DocBook

AdaMcPetr petr.adamek na antek.cz
Úterý Únor 6 18:24:00 CET 2001

> Dobrý den,
>
> rád bych psal dokumentaci pro svá dílka v něčem pořádném. TeX jsem odmítl,
> protože mi připadá moc složitý, a třeba jeho podpora pod jiné systémy, třeba
> pod Windows, není ideální. A když už bych chtěl něco používat, chtěl bych to
> používat jak doma v Linuxu, tak v práci ve Windows.
Hm, otazka je co povazujete za slozite, je pravda ze TeX neni
instantni pseudo WISIWYG, jako nektere jine systemy, ale ja to
povazuji za vyhodu, proste se muzu soustredit na to co chci
napsat a nerozptyluje mne to jak se to co pisu ve skutenosti
vysazi, navic se Vam nestane ze budete mist problemy s
fformatem toho co bylo napsano v minulosti. Co myslite tim ze
podpora pod Windows neni idealni? Ja pouzivam doma TeX v
Linuxu a v praci pod Windows, jediny co jsem musel vyresit bylo
CRLF a kodovani cestiny, coz spravil kratky programek v C (bylo
pro mne rychlejsi si ho napsat nez hledat v dokumentaci, ktery
nastroj pouzit).

> Slyšel jsem o DocBooku, který má být velice schopným univerzálním formátem
> na bázi XML a má prý být standardem pro dokumentaci. Prý se čím dál více
> používá i pro Linux.
Mimochodem po precteni TeXbooku naruby soudim (jsem
TeXovsky zacatecnik, vyjadrit by se meli jini), ze tu dokumentaci
muzete psat v jakemkoliv formatu chcete. Pokud bude algoritmicky
rozhodnutelne co je jaky objekt dokumentace (nadpis, hlavicka
funkce, parametry, odkaz, apod.), tak se daji napsat TeXovska
makra ktera umozni vysazet to co napisete.
> Můžete mě jenom nasměrovat, v čem by bylo vhodné psát dokumentaci třeba pro
> Linuxové programy, jsem v tomto začátečník.
Myslim ze TeXinfo je urcene prave pro tento ucel. Mam za ro ze se
o nem psalo nedavno na Rootovi.

s pozdravem Petr Adamek
AdaMcPetr
petr.adamek na antek.cz