Re: Vývojové prostředí

Ing. Miloslav Ponkrác miloslav.ponkrac na interval.cz
Úterý Únor 6 18:55:40 CET 2001

| Visual C++ ma mozna (i ja to tvrdim o verzi 6.0 + updates) nejlepsi
|vyvojove prostredi co znam, ale kompilator s Draftem C++ normy (BTW ANSI
|ani ISO norma C++ stale jeste neni... apson jsem to nezaznamenal a do
|1999 urcite nebyla) je docela hodne na stiru. Myslim, ze nejpovolanejsi,
|ktery by Vam to krasne vymluvil je Miroslav Virius...

K tomu mám pár bodů:

Který překladač vyhovuje normě C++? Problémy jsou tu dva. První je ten, že
normovačům by se slušelo dát na zadek a sebrat jim jejich hračku a pro
výstrahu je potrestat jako prznitele standardů. V mnoha případech totiž
standardizovali způsobem omlouváme se, ale část minulé verze rušíme, a
měníme. Standardizace C++ je podle mého přesným příkladem toho, jak udělat
zmatek. Takže nejpovolanější je sledovat normy a nevykroutit si u toho samým
divením krk, protože na to se zdravotní pojištění nevztahuje.

Proto dobrý překladač C++ je ten, jehož autoři jsou skeptici, a říkají si,
necháme normovače vyblbnout a za nějaký rok dva nové features
implementujeme. Takže to je můj důvod, proč si myslím, že překladač s
nejnovější normou je spíš mínus, než plus.

Já nechci překladač s nejnovější normou, a nenechám si to vymluvit ani panem
Viriusem, kterého uznávám. Já chci skutečný standard. Na co mám proboha v
C++ spoléhat, když normy nejsou vzestupně kompatibilní?

S pozdravem

Miloslav Ponkrác