Samba a sitove segmenty

Roman Kolbábek rkolbabek na volny.cz
Čtvrtek Únor 8 06:05:22 CET 2001

| zapomente na to, da se to rozchodit, ale nestoji to za to

A proc ? Mne to "chodi spolehlive" uz asi dva tydny.

| principielne potrebujete WINS, browsemaster musi byt ten
NT server se 2
| sitovkama, browsing jen na jedne sitovce a pomoci lmhosts
se musi nastavit
| natvrdo u klientu, aby chteli list od neho

Ja to naopak udelal tak, ze ta NT brana (dela i BDC) ma
zapnutou sluzbu browsing, ale protoze na segmentu 1 je i PDC
(na nem mam WINS ale ten muze byt kdekoliv), tak nedela
masterbrowser (PDC ma vzdy prednost). Na druhem segmentu je
Samba a te se musi take vnutit masterbrowser a soucasne musi
delat WINS Proxy do prvniho segmentu. (Predava seznam jmen
sveho segmentu nadrazenemu WINS serveru). Tak ziskame dva
samostatne masterbrowsery pro dva segmenty.

| aktualnost seznamu pocitacu je ale mizerna, nektere mi tam
vysivaly i
| TYDEN!!!

To nemohu posoudit. Ja mam tu Sambu trvale zapnutou, takze
za jak dlouho po vypnuti se ztraci nevim. Nicmene na WINS
serveru jde nastavit doby "vymirani". Ja si je za ucelem
ladeni zkratil na minimum a casto se mi stavalo, ze ta Samba
nesla najit par hodin po poslednim pristupu k ni a musela se
restartovat. Ted kdyz mam WINS casy v default hodnotach, tak
to funguje zda se spolehlive.

Ja jsem neco velmi podobneho resil v konfere
cz.comp.windows.nt. Nakonec jsem si odpovedel vice ci mene
sam a nakonec dopisu prilozim to reseni.

V //...// budou poznamky, ktere jsem tam pridal az ted.

Kolbis

| Dva segmenty site: 172.30.0.0/255.255.0.0 a
| 192.168.0.0/255.255.255.0
| V prvnim segmentu jsou stanice WIN9x a dva NT servery a
| pouzivaji domenu "SMB". NT1 PDC ma jednu sitovku, jede na
| nem mimo jine WINS a DHCP. NT2 BDC ma dve sitovky (slouzi
| jako brana mezi segmenty)
|
| Vsechny pocitace v prvnim segmentu dostavaji adresy pomoci
| DHCP a ten prideluje i adresy WINS, DNS a predava typ uzlu
| jako h-node. Servery maji totez pridelene rucne.
|
| Do druheho segmentu jsem ted dal server LINUX (Sambu, ale
| stejne se choval i standalone NT server, ktery tam
chvilicku
| bezel), zaradil jsem ho do skupiny s nazvem "SMB", rucne
mu
| nastavil aby pouzival WINS z te nadrazene site a rucne mu
| dal DNS, IP atd.
|
| Vysledek je, ze pokud dam z nadrazene site hledat pocitac
| LINUX, normalne se najde (umisteni SMB) a nabizene
| prostredky mohu pouzivat. Ale v okolnich pocitacich ho
| nevidim a nevidim.
|
| Pritom v databazi WINS serveru ten LINUX je.
|
| Nevi nekdo jak to "osulit", abych v okolnich pocitacich
| videl i tu Sambu.
|
| --
| Kolbis

Po mnoha pokusech a studovani prirucek k Sambe i WINS NT
serveru jsem to rozjel. Postup je tento.

1.Na Sambe jsem nastavil jinou pracovni skupinu (treba SK5),
aby byly ruzne pro kazdou sit.
//Toto neni pravdepodobne nezbytne nutne. Mne se ale vic
libilo mit ten druhy segment zvlast //
2.Na Sambe zapnout "WINS Proxy". Rika WINS serveru za
routerem co se deje v jeho siti.
// Samozrejme nastavit adresu WINS serveru //
3.Sambu zapnout jako "Preffered master", "Local Master" a
"Domain master". Tim ji vnutim delani master browseru pro
skupinu SK5 pro podsit mimo WINS.
// Spis bych "pro skupinu SK5" vynechal //
4.Pro jistotu jsem ve WINS serveru nastavil staticke
mapovani pro server (branu) NT2 jako multihomed.
// V mem pripade jsem pro jistotu jeste definoval statickou
skupinu SK5. //

A to je vsechno.

Vysledkem je, ze v okolnich pocitacich vidim totez co
doposud, pokud ale kliknu na
"cela sit", ukazi se dve skupiny a ty mohu normalne
prohlizet.

Snad to nekomu casem pomuze, ale patri to nakonec spis do
konference o Linuxu.
// :)) //

--
Kolbis