Jaky nejvetsi HDD lze pouzit na 386SX

Petr Šobáň soban na centrum.cz
Neděle Únor 11 16:17:57 CET 2001

On Sun, 11 Feb 2001, David Jez wrote:

>   Tak EZ drive je presne to, co nikdy nepouzivej. Uz jenom proto, ze si vede
> tabulku co kam preklada nekde v 1. stope a pokud se ti s ni cokoliv stane
> (ver ze to bude velice casto) tak jsou veskera data v haji.
> 	Nejlepsi je pokud mas maly disk tak si ho nastavit v BIOse a velky disk
> nenastavovat vubec (ja mel 3 disky a 1 cdrom na 386SX - velky disk byl
> pripojen pres zvukarnu) Ma to tu vyhodu, ze pokud mas crypled BIOS
> (nektere dokazi disk znicit pokud ho nastavis jako treba 500 a je vetsi)
> tak ho linux nebude pouzivat.

> [...]

Nebyl to pouze normální ide řadič který neumí pracovat s velkými disky,
prostě v elektronice nejsou přenášeny všechny údaje (rozhraní je
zjednodušeno a nepřenáší všechny údaje potřebné pro velké disky).
Prostě existovaly IDE a EIDE řadiče tj tak jako nové podporují ATA66,
ATA100 atd....

Takže pokud chceš na 386ce používat větší disk je nejlepší pokud bios
neumí velké disky tak tam nechat nějaký malý z kterého se bude systém
startovat pro linux tam nechám /boot na velký dám zbytek a v biosu ho
neuvedu a připíši jeho parametry do lilo.conf a pokud je v PC EIDE řadič
pošlape to bez problémů.

PS. Na tom malém disku si můžete nechat i MS-DOS.
PS2. Dá se startovat i z diskety, ale není to pohodlné

|            Ostrava                     |
|    e-mail Petr.Soban na ova.inecnet.cz    |
|           soban na centrum.cz             |

---
Zkontrolován antivirovým programem moje oko v1.0 (c)2000.
Mail obsahuje virus.