StarOffice - volna licence i pro firmy?

Richard Jelinek rj na suse.cz
Středa Únor 14 11:17:34 CET 2001

Radek Vybiral wrote:
> Kdyz se ted bavime o StarOffice, prochazel jsem si nominovane projekty pro
> rok 2000 v Linuxove oblasti.
> http://www.linux.cz/czlug/shromazdeni/2001-Skalsky-dvur/projekt_roku/
>
> Je tam mezi nimi i projekt "Lokalizace StarOffice 5.2" od SuSE tymu. Vazim
> si prace lidi v SuSE na tomto projektu, i kdyz samozrejme nesouhlasim s
> "licencovanim" tohoto produktu zminene firmy, ale v soucasne dobe NELZE
> vlastne tento produkt ziskat. Na webu je pouze suche prohlaseni, ze se
> pracuje na uprave cestiny, ale uz se vi, ze duvod je jiny.

Ono se "vi" - s dovolenim - velke kulove.

Je pravda, ze nekdo s tech desetitisicu zamestnancu firmy Sun asi
z jisteho clanku na Slashdot zahajil jiste bezhlave akce. Nicmene
se tato vec resi uplne nezavisle od jinych technickych aspektu.

V soucasne dobe to vypada tak, ze Firma Sun CZ a Firma SuSE CR delaji
vse pro to, aby se dostal cesky StarOffice na nas trh. To znamena -
jako vzdy v techto pripadech - presvedcit manazement materskych
spolecnosti.

Aby sme zbytecne neiritovali Sun (international), tak sem doporucil
casopisu CHIP zverejneni pocesteneho StarOffice odlozit na
pozdejsi termin.

Toto sem ohlasil panovi Palyzovi - sefredakterovi casopisu Chip.
Samozrejme se to dostalo nejakou cestou k redakterovi panovi
Chladkovi.

Takze veskera informace kterou muze pan Chladek poskytnout - nebo
si domyslet je puvodem informace kterou ma - prez par rohu - ode
mne.

Bohuzel je v soucasne dobe pan Radim Gelner nemocny a ihned jak
prijde, bude jedna z jeho prvnich cinosti uverejnit asi 30MB velky
patch pro originalni StarOffice ktery bude mit stejnou funkcionalitu
jako ten 90MB moloch kterej sme meli na webu.

> Jak je tedy mozne hodnotit takovy projekt, kdyz ho nelze vlastne
> vyzkouset?

Zeptat se treba tech lidi ktere si ten balik uz stahli jestli ho
nemuzou poskytnout?

Mam jeste dve osobni pripominky:

* Panove - slapete v blate ve tme. Tapete. Nemate informace.
  Neprodukujte prispevky za techto podminek. Famy Linuxu nepomuzou.
  Pokud na nekoho ukazete a zacnete kricet: "FUD" tak se nejdrive
  podivejte do zrcadla.
* Samozrejme, ze podle originalni Licence Sun je StarOffice i
  volne pouzivatelny pro firmy.

--
S pozdravem,

	Dipl.-Inf. Richard Jelinek

SuSE CR, s.r.o.                                 e-mail: rj na suse.cz
Drahobejlova 27                                 tel: +420 2 8309 5373
190 00 Praha 9                                  fax: +420 2 8309 5374
Ceska republika                                 http://www.suse.cz