obcasne pripojovani tiskarny

Petr Šobáň soban na centrum.cz
Středa Únor 14 19:09:00 CET 2001

On Wed, 14 Feb 2001, David Jez wrote:

> Nesouhlasim. linuxu je sice jedno, jestlije tiskarna pripojena nebo ne, protoze
> ma data ulozena ve fronte, tzn. pokud tiskarnu odpojis, nevadi to. To ale
> neznamena, ze muzes tiskarnu _vyrvat_. Proboha, dovedes si predstavit co to
> napr. na notasu s ECP/EPP portem provede? K teme videl/nevidel: Uz jsem
> dva stroje takhle odpalene videl, takze si davej bacha. Kdyz uz, tak USB
> nebo serial, to je na to stavene, ale paralelni port stejne jako klavesnice
> nebo starsi monitory, neni staveny na vytrhovani za pochodu. Na vetsine PC
> [...]

Ono také záleží jak se to vyrve!

Většina nových tiskáren již třeba nemá sítový vypínač a je pořád pod
proudem buď úplně vše - zaplá nebo uspaná s malým příkonem, a zde je
problém pokud je uspaná tak IO portu u tiskárny je i v tomto případě
napájen pořád a sleduje zda se neposílají data.
A pokud vytahneme konektor tak se nejdříve může v konektoru rozpojit
zem, uzemnění a až potom signálové vodiče čímž může na nich být
neprípustné napětí a pod oproti rozpojené země. (podobně jako zemní smyčky
u NF zařízení)
Takže celkem bezpečné je vytáhnout síťový přívod tiskárny a potom odpojit
lpt port.
Samozřejmě třeba taky více dávat pozor na noteboky a spol, ktere mají pro
zmenšení odběru ruzné omezení, např IO nedokáže dodat tak velký proud a
pod čímž může být vice náchylný k takovémto praktikám.

Samozřejmě nejlepší je vypnout obě zařízení. Jinak pod linuxem není žádný
problém.

|            Ostrava                     |
|    e-mail Petr.Soban na ova.inecnet.cz    |
|           soban na centrum.cz             |

---
Zkontrolován antivirovým programem moje oko v1.0 (c)2000.
Mail obsahuje virus.