OT: DocBook

Ing. Miloslav Ponkrác postovni.holub na atlas.cz
Sobota Únor 17 15:39:08 CET 2001

|    IMP> Už jsem si vybral DocBook, ale je to hrozný propletenec všech
|    IMP> možných katalogů, dssl souborů, dtd souborů, takže snad to dám
|    IMP> jednou dohromady.  Zatím budu psát v HTML.
|
|To HTML vřele nedoporučuji -- žádná menu, obsahy, rejstříky (vše nutno
|dělat ručně) a logické formátování textu, obtížný tisk a prohledávání,
|netriviální konverze do jiných formátů.  Z hlediska uživatele je HTML
|jako *zdrojový* formát dokumentace velmi nepohodlný.
|
|Je lépe dát si tu práci a DocBook rozchodit.  Po technické stránce stačí
> [...]

DocBook už jsem jakž takž rozchodil. Jako podmínku jsem si dal, že to nebude
běhat pouze pod Linuxem, takže bych se s chodícím DocBookem pouze pod
Linuxem nespokojil.

HTML se mi samotnému moc nelíbí jako zdrojový formát. Naštěstí jsem jakž
takž DocBook rozchodil. Musíte si samozřejmě dát pozor na to, abyste měl
soubory k té správné verzi, kterou máte v DOCTYPE, jinak to nechodí. Jenom
mi jade nějak odmítá DTD soubory, ale na to už kašlu. On si sice stěžuje,
ale kromě kontroly formát vygeneruje. Zbytek až budu mít zase nervy.

Největší problém je, že je to takový kompilát SGML/XML. Kdyby to bylo čisté
XML, tak bych se v tom snad vyznal líp, ale SGML je už trochu nad moje síly.
Takže někde už spíše odhaduji, než abych věděl, co dělám. Toužím po
nástrojích DocBooku, který by mě pořád netopil ve vodách SGML, ale nechal mě
v průzračnějších vodách XML.

S pozdravem

Miloslav Ponkrác