Vyhodnost L2 cache

Cejka Rudolf cejkar na dcse.fee.vutbr.cz
Pondělí Únor 19 14:12:50 CET 2001

Jaroslav Lukesh <lukesh na seznam.cz> wrote:
> Ech... Dekuji, cekal jsem, ze se mi nekdo ozve, potreboval jsem presne
> tohle. Pred asi 10 dny jsem absolvoval technicko-obchodni "nalejvarnu" od
> Sunu, samozrejme pouze v superlativech, tak bych rad vedel, kde co
> "skripe".

;-) No comment.

Je pravdou, ze Sunove buduji stroje a procesory s velkou pametovou
a I/O propustnosti, takze pridavani novych procesoru v SMP muze
byt dost efektivni. Myslim si, ze prilis velke rozdily mezi Sunem
a SGI u serverovych aplikaci nebudou. A dokud nejde o nic extra
specialniho, spis bych volil Sun.

Spis mi vadi dve veci (penize ted nechme stranou):

- V posledni dobe maji Sunove velke problemy s HW a subjektivne mam
  dojem, ze to nechteji verejne priznat a dokud jde nejaky problem
  tajit, tak se taji. Hodne jsem si treba uzil s procesory
  v ctyrprocesorove E450 a podle newsu vim, ze jsme rozhodne nebyli
  jediny pripad a zahranicni technici od Sunu sami dlouho nevedeli,
  co se deje - a mozna nekteri nevedi ani dnes... Nakonec se reseni
  nastesti objevilo, ale se sroubovakem v ruce a s heslem
  "udelej si sam"!!! Na jinych strojich zase treba byly problemy
  s cache na procesorovych modulech atd. Proste povesti
  o spolehlivosti Sunu jsou uz minulosti.

- Vykonnost UltraSparcu se mi zda byt dobra jen u realnych vypoctu.
  V pripade celociselnych a obecnych operaci jsou prumerne (novy
  UltraSparc III mi jeste nikdo neposkytnul ;-).

PS: Kdo to stale nevi, tak i lide spojeni se Sunem se zajimaji
o Linux a ctou i tuto konferenci... ;-)

--
Rudolf Cejka   (cejkar na dcse.fee.vutbr.cz;  http://www.fee.vutbr.cz/~cejkar)
Brno University of Technology, Faculty of El. Engineering and Comp. Science