pomalost LINUXU

Martin Lebeda mlebeda na centrum.cz
Čtvrtek Únor 22 14:46:05 CET 2001

On Thu, Feb 22, 2001 at 01:16:11PM -0500, Daniel Smolik wrote:
> Myslim, ze v tomhle ma Stano pravdu. Me se, abych rekl
> pravdu, posledni dobou moc nelibi kam se RH, Suse a jine
> distribuce linuxu zenou. Ja jsem s linuxem zacal protoze

> beda, vytahnul jsem svuj stary pocitac a nainstaloval na nej
> RH7.0. A to uz bylo horsi. Ted bylo videt jak vsechny tyhle
> veci  strasne zerou pamet. Jedna verze stiha druhou a kazda
> nova zere pamet vic nez ta predesla.
> Vzdycky jsem vsude prosazoval Linux jako alternativu k Win9x
> s tim, ze to bezi rychleji na stejnem HW. S fvwm mozna, ale
> s Gnome a KDE (ktere toho umi stejne ani nahodou) a to je mi
> [...]

Ona alternativa neni jen win x linux, i v ramci linuxu (a mnohem mene v ramci
widows) je mozne si vybrat.

I v linuxu existuje komercni x nekomercni.

Muzete zbesile upgradovat pri kazde dove verzi distribuce, nebo cekat na nejaky
lepsi duvod k upgrade (potrebuji novy kernel, xfree...), nez jen to abych mel
posledni model GUI.

Muzete si hrnout posledni GNOME a KDE, nebo pouzivat minimalisticky wmaker,
wm2. Nebo dokonce pracovat jen na textove konzoli... vsude se to da naucit
velmi efektivne, je to jen otazka osobnich preferenci.

Pokud jsou vasim pozadavkem minimalisticke naroky na hw, musete pouzit zakonite
neco jineho nez na luxusni nadupane pracovni stanici. Je trochu zavadejici, ze
se to vsechno schova pod globalni pojmenovani Linux. Linux v nami diskutovanem
smyslu oznacuje spostu roztristenych a velmi rozmanitych alternativ. Je velmi
zavadejici oznacit linux jako hw nenarocny, spravne by se melo rikat na tomto
hw, vam pobezi svizne jadro linuxu v.xxx s takovym a takovym programovym
vybavenim.

Martin