pomalost LINUXU

Neděle Únor 25 02:51:49 CET 2001

On 22 Feb 2001, Stanislav Meduna wrote:

> Presne tak. Na rozdiel od CORBA ale rozumne pouzitelne aj vovnutri
> jedneho procesu, takze ma zmysel s tym robit samotne aplikacie
> a nielen komunikaciu medzi aplikaciami. S tym suvisi spusta
> dalsich veci, ale to by bola tema na par hodin :-)

To je strasna vyhoda, ze si muzu do vlastniho procesu nacpat hromadu
ciziho kodu, abychom pak spolecne mohli spadnout na drzku, az ten cizi
kod udela neco blbe. :)

> Toto vidim ako najvacsiu hrozbu open source vyvoju - dnes je vyvoj tak
> rychly, ze open source svet nema sancu zmobilizovat dostatok zdrojov
> na to, aby prisiel s niecim zrovnatelnym a presadil to.

Vyvoj je dnes tak rychly, ze ti, co udavaji tempo, zase pro zmenu nemaji
dostatek "zdroju" na to, aby to delali kvalitne. Jednoho dne si mozna
uzivatele tohoto problemu ve vetsi mire posimnou a vyvodi z toho nejake
zavery. A nebo ne, a pak si plne zaslouzi pocitit nasledky.

Jen tak na okraj souvislost s tou prvni poznamkou vyse: jeden clovek
kolem KeyKOSu, bohuzel jsem zapomnel, ktery to byl, ale ono by to jmeno
stejne malokomu neco reklo, tvrdil, ze jeden vyznamny aspekt kladne
prispivajici ke kvalite kodu byl ten, ze s kazdym kouskem dat mohlo
manipulovat jen par malych kousku kodu, coz bylo zajisteno tim, ze
procesy (domains) byly male a mely pristup k jen malemu mnozstvi objektu
(treba unixova emulace byla postavena tak, ze pro kazdy inode byl jeden
proces, ktery jediny s nim mohl primo manipulovat), coz znamenalo, za
u kazde chyby bylo hned pomerne jasne, ktera cast kodu za to muze, a
tudiz mohla byt pomerne rychle opravena. Kazdy, kdo zazil, ze nasledkem
nainstalovani programu A prestal zahadnym zpusobem fungovat drive
nainstalovany program B a podobne veci, jiste uzna, za na tom neco bude.