pomalost LINUXU

Stanislav Meduna stanom na etm.at
Pondělí Únor 26 08:57:33 CET 2001

Pavel Kankovsky schrieb in Nachricht
<20010225023455.139.0 na bobanek.nowhere.cz>...

>To je strasna vyhoda, ze si muzu do vlastniho procesu nacpat hromadu
>ciziho kodu, abychom pak spolecne mohli spadnout na drzku, az ten cizi
>kod udela neco blbe. :)

Spravna pripomienka, ale je to o moznosti volby - s COM to tak urobit
nemusim, ale mozem - mam na vyber vlastny adresovy priestor, dll-ku
alebo proces. S CORBA to tak urobit musim, lebo inak sa neda.

>Vyvoj je dnes tak rychly, ze ti, co udavaji tempo, zase pro zmenu nemaji
>dostatek "zdroju" na to, aby to delali kvalitne.

Zdrojov by aj bol dostatok, ale proste maximalizacia zisku urcuje,
aky produkt trh akceptuje. Tiez obcas vypustime nieco, co by
asi Linus do jadra nezobral :-)

>tvrdil, ze jeden vyznamny aspekt kladne prispivajici ke kvalite kodu
>byl ten, ze s kazdym kouskem dat mohlo manipulovat jen par malych
>kousku kodu, coz bylo zajisteno tim, ze procesy (domains) byly male
>a mely pristup k jen malemu mnozstvi objektu

Ale prave o tom komponentove programovanie je - daleko vyssia
"encapsulation" kodu, ako je zvykom. Toto funguje vtedy, ked
cena za rozhranie nie je prilis vysoka. To v pripade CORBA
bohuzial je.

A ked si tak citam l-k a poslednu debatu vyvolanu prehlasenim
Microsoftu, otvara sa mi nozik vo vrecku - ak hlavni vyvojari
tvrdia, ze je zbytocne dokumentovat rozhrania, pretoze by
dokumentacia aj tak casom nebola aktualna, a vyvojarov
odkazuju na zdrojovy kod a pripadne (komercnu) knizku, ktora
ale pokryva len jadra 2.2, je to este horsia situacia, ako MS -
tam sa clovek k informaciam aspon dostane.

Zdravi
--
                                                        Stano