pomalost LINUXU

Úterý Únor 27 02:07:59 CET 2001

On Mon, 26 Feb 2001, Stanislav Meduna wrote:

> Zdrojov by aj bol dostatok, ale proste maximalizacia zisku urcuje,
> aky produkt trh akceptuje...

Libi se mi ten smer implikace. To, co si lide budou kupovat, je urceno
tim, co zrovna bude maximalizovat zisky vyrobcu. Orwell s Kafkou by se
nestacili divit. :)

> Ale prave o tom komponentove programovanie je - daleko vyssia
> "encapsulation" kodu, ako je zvykom.

Hlavni motivaci pro komponenty bylo to, aby je slo strkat i do aplikaci,
o kterych tvurci komponenty ani nevedeli, ze existuje. Dobre zapouzdreni
je pak vicemene nutnym predpokladem k tomu, aby to nekdy fungovalo.

> Toto funguje vtedy, ked cena za rozhranie nie je prilis vysoka. To v
> pripade CORBA bohuzial je.

Geoworks Ensemble a podobne veci by mely byt mementem pro vsechny, co
tvrdi, ze neco *musi* mit velkou rezii.

> A ked si tak citam l-k a poslednu debatu vyvolanu prehlasenim
> Microsoftu, otvara sa mi nozik vo vrecku - ak hlavni vyvojari
> tvrdia, ze je zbytocne dokumentovat rozhrania, pretoze by
> dokumentacia aj tak casom nebola aktualna, a vyvojarov
> odkazuju na zdrojovy kod a pripadne (komercnu) knizku, ktora
> ale pokryva len jadra 2.2,

Nekteri lide se holt potrebuji poradne spalit, aby verili, ze je
plotna nebezpecne horka.

> je to este horsia situacia, ako MS - tam sa clovek k informaciam
> aspon dostane.

Neprehanel bych to s tim optimismem. :)