Fonty StarOffice pri exportu -> EPS

Jiri Stary stary na ugn.cas.cz
Středa Leden 10 09:34:56 CET 2001

> V ceskem StarOffice 5.2 (SuSE) jsem zkusil vytvorit obrazek obsahujici
> pisma Times New Roman, Arial a Times. Do nej jsem vlozil vzorec jako
> OLE objekt. Ve vzorci byly ceské znaky.
>
> Po vytisteni do souboru na Generic Printer a prefiltrovani pres sofc
> jsem v Ghostview dokument bez problemu zobrazil.

Ano, moznost soubor neexportovat, ale vytisknout do souboru mne taky
napadla. Vcera vecer jsem to vyzkousel, vzorce zafungovaly. Primo ve
vzorcich clovek ceske znaky malokdy vyuzije nebo nejsou zcela nezbytne,
tudiz tento problem odpada. Ovsem pri tisknu okolniho textu se ceske
znaky stejne 'rozsypaly' (asi Vami nize zminovane ISO8859-1)...

> Výsledek:
>
> - V pismech Times New Roman a Arial se zachovaly vsechny ceske znaky.
> - V pismu Times byly podle ocekavani ceske znaky kodovany chybne jako
>   ISO8859-1.
> - Ve vzorci se ceske znaky nezachovaly, misto nich se objevily
>   otazniky. Je to s nejvetsi pravdepodobnosti zpusobeno tim, ze
>   StarMath neumi bez uprav vubec pracovat s ceskymi znaky.

Nainstaloval jsem tedy na StarOffice (z druheho disku RH 7.0 CZ)
prilozeny balicek sofc-1.0... (vyzadoval nainstalovat balicek
XFree86-ISO88592-Type1-font..) a doplnil pro default Generic
Printer tisk sofc | lpr. Bohuzel, nezabralo to. Zkusil jsem i
zrusit uzivatelskou instalaci a znovu ji pote provest. Ani to
nepomohlo. Nevim, kde jsem udelal chybu ...

Mimochodem, uvazuji, ze si stahnu komplet ceskou verzi StarOffice,
o ktere se zminujete. Pokud pominu fakt, ze se mozna tech problemu
zbavim, prinosny bude jiste i cesky spellchecker a automaticke deleni
slov... Ovsem pravdou zustava, ze co se tyka sazby dokumentu, porad
nedam dopustit na TeX ...

                                                 Jiri Stary