StarOffice, bylo: Omluva uživatelům služby

Stanislav Meduna stanom na etm.at
Úterý Leden 16 14:36:47 CET 2001

Pavel Janík ml. schrieb in Nachricht ...

>[Tento mail vyjadřuje mé osobní stanovisko a v žádném případě nemůže být
>chápán jako vyjádření společnosti SuSE CR, s.r.o.]

Cisto sukromne: domnievas sa, ze je ten postup pravne cisty
(vzhladom na to, ze bez pouzitia GPL kodu by to bolo
nerealizovatelne)? Domnievas sa, ze je cisty moralne?
Suhlasis s nim Ty osobne?

Vies, RedHat ma svojho casu nastval (a ventiloval som to
aj tu v mensej diskusii najma s Milanom) s NDA pre pristup
do doleziteho vyvojarskeho listu, aj ked islo "iba" o terminy.
Vycital som im, ze sa snazia vyvoj skor uzatvarat (a nie som
s tym nazorom sam, vid komentar Zacka Browna v minulom
alebo predminulom kernel traffic). Dokonca som Ti v privatnom
maile napisal nieco v zmysle, ze RH zacina robit cudne kroky
a pristup SuSE mi pripada rozumnejsi. Well, mylil som sa.

Co v tomto pripade urobila SuSE je IMHO daleko horsie.
Nemam nic proti tomu robit na Linuxe proprietary veci, ostatne
aj z toho zijem. Vadi mi, ked sa zoberie kod, ktory niekto dal
k dispozicii ostatnym a na jeho zaklade sa urobi nieco, co takto
k dispozicii nie je.

Pozrite sa na tuto reklamu Microsoftu:
http://www.koehntopp.de/kris/pics/iwerb/msad1.jpg
pochadza z nemeckeho casopisu c't a nie je to fake,
nasi nemecki kolegovia to videli na vlastne oci.
Text pod obrazkom hlasa, ze otvoreny OS nema len
vyhody a text hore hovori "Otvoreny OS moze mutovat.
Pri W2000 su ale vsetky sluzby z jednej ruky. To setri
cas a tym padom ozajstne peniaze".

Pokial budu firmy ako Red Hat (so svojim balikom vylepseni,
o ktorom tu uz bola flamewar, ktoru nechcem znovu ozivovat)
a SuSE (s detinskym zakazom distribuovat pocestenie balika,
ktory moze presvedcit par ludi pouzivat Linux ako desktop
len preto, aby na z globalneho hladiska smiesnom ceskom
trhu ziskal chlp vyhody oproti konkurencii) takto pokracovat,
trafil Microsoft kliniec na hlavicku a moze sa len radovat.

Zdravi
--
                                                Stano