Legalni nabyti SO 5.2 CZ Bylo: Re: Omluva uživatelům služby

Středa Leden 17 09:16:22 CET 2001

On Wed, 17 Jan 2001, Petr Vanek - Vanous wrote:

> Mohl by mi prosim nekdo jako laikovi vysvetlit, jak mohu legalne tiskat SO
> 5.2 CZ nyni vystavene na ftp Suse pro pouziti v jine distribuci?
>
> Pokud si je stahnu sam z ftp, mam jej legalne?

Ano. Je to k dispozici zdarma. Vystavene RPM lze s parametrem --nodeps
pouzivat jak v distribuci RH, tak i v jakekoliv jine (vetsinu knihoven ma
SO vlastni, potrebuje tusim jen zakladni Glibc 2.1. Kompletni seznam
externich knihoven je na konci mailu:

> Pokud mi je stahne nekdo jiny a ja si jej vypajim mam je legalne?

Redistribuce ceskych prekladu neni povolena, takze ne.

> Pokud mi je stahne nekdo jiny a vypali mam je legalne?

Ne. Pokud to je na CD, je legalni komplet jen originalni CD od SuSE (to je
zamer omezeni).

> Pokud nekomu pronajmu linku a vypalovacku, ziska je legalne?

Ano.

> Co je potreba k prokazani legalnoho nabyti SO 5.2 CZ.

Asi nic. Sun nechce nic, jen umoznuje registraci pri spusteni SO. Sun dle
licence nepovoluje redistribuci (ale je to jen formalni prekazka, kterou
lze odstranit registraci nebo konzultaci s mistni pobockou Sunu) a od SuSE
neni povolena redistribuce obsazenych ceskych prekladu (tj prodavani nebo
darovani vypalenych CD, pripadne vystaveni puvodnich nebo upravenych
balicku, domluva zatim neni mozna). Pouzivani koncovym uzivatelem je bez
omezeni (viz vanocni oznameni, ze SuSE poskytuje SO volne).

Budiz ale zdurazneno, ze SuSE nema konkretni podminky nikde u tech RPM
(nebo nemeli), takze podminky jsou znamy jen per huba z announce na
zpravodajskem serveru http://www.root.cz a z konference.

Pozadavky na existenci externich knihoven pro SO:

ld-linux.so.2
libc.so.6
libc.so.6(GLIBC_2.0)
libc.so.6(GLIBC_2.1)