Neznalost licence GNU GPL (Was: Re: StarOffice, bylo: Re: Omluva =?iso-8859-1?q?u=BEivatel=F9m_slu=BEby?=)

Pavel Janík ml. Pavel na Janik.cz
Středa Leden 17 12:55:54 CET 2001

   From: "Stanislav Meduna" <stanom na etm.at>
   Date: Wed, 17 Jan 2001 09:26:34 +0100

Ahoj Stano,

   > xxxxxxxxxxxxxxx schrieb in Nachricht ...

nějak jsem včerejší maily ignoroval, takže jsem si tohoto nepovšiml. Díky
za upozornění. xxxxxxxxxxxxxxx (nechci mu upírat autorství tohoto textíku,
nechci kritizovat ho, ale obecně neznalost GNU GPL) tedy napsal:

> [...]

Trošku jsem to zobecnil, abychom se pořád nedotýkaly této oblasti. Milan si
tedy myslí, že pokud komerční firma vezme GNU GPL nástroj (pomiňme teď tu
skutečnost, že v konkrétním případě byl tento software šířen pod duální
licencí a firma xxxx si tudíž mohla vybrat i tu druhou licenci) a upraví si
jej pro své potřeby a používá jej, musí zdrojové texty zveřejnit... Ach jo,
to je ale čistá, krystalicky čistá neznalost GNU GPL a jejích principů a je
zde opět použita k nesmyslné argumentaci. Pokud by tato firma zveřejnila
binární verzi onoho nástroje, pak by zcela jistě v duchu a v souladu s
licencí GNU GPL (za předpokladu, že by v ČR byla platná... a že by si ji
zvolila) zveřejnila i zdrojové texty tohoto upraveného nástroje. V tomto
konkrétním příkladě ovšem firma xxxx nedistribuuje tento nástroj a tudíž je
tento argument opět vyvrácen. Prosím vždy před posláním příspěvku, aby si
každý tento svůj právě tvořený příspěvek přečetl. Ušetříme si tím hodně moc
času, který můžeme věnovat zajímavějším věcem. Kdybych teď nemusel
odpovídat na tyto nesmysly v konferenci, mohl jsem opravit jednu chybičku v
novém Emacsu. Ach jo.

Hmm, teď udělám malou reklamu (ne sobě :-). Pokud je zde více lidí, kteří
netuší, co se za GNU GPL skrývá, ať si přečtou dokument Milana Zamazala:
Seven nonsenses spread about GPL
(http://www.freesoft.cz/~pdm/texts/gpl-nonsenses), kde se mimo jiné píše i
následující:

--- cut here ---
Nonsense 3: It is impossible to use GPLed code in proprietary programs.

It is possible to use and modify GPLed code for any internal purpose.  It is
even one of important aspects of GPL ("respecting privacy").  Limiting
conditions are put only on distribution of such a work.
--- cut here ---

Howgh.
--
Pavel Janík ml.