Oficiální postoj společnosti SuSE CR, s.r.o. k Sun StarOffice 5.2 CZ.

Stanislav Meduna stanom na etm.at
Čtvrtek Leden 18 16:08:22 CET 2001

Richard Jelinek schrieb in Nachricht <3A66F736.D77EF8A3 na suse.cz>...

>To mi bohuzel nebude mozne, protoze sem se uz z namahou docetl az sem
>a stejne sem moc nepochopil o co vam jde. Slovenstina me prece jen dela
>potice. Treba by jste vas dotaz mohl prelozit do cestiny.

Jak myslite. Jsem spise toho nazoru, ze jste pochopit nechtel,
ale proc ne. Omluvte prosim pripadne chyby, cestina neni
moje materstina.

Pokud si prectu licencni ujednani k StarOffice verze 5.2, najdu
tam krome jineho

- zakaz distribuce
- zakaz modifikace, reverzniho inzenyrstvi, disassemblingu a.p.

Firma SuSE CR balik jednak distribuuje, jednak vytvorila ceske
resources v internim formatu pouzivanem StarOffice 5.2.
Z toho mi plyne, ze vasi programatori nejakym zpusobem
zjistili interni format SO 5.2. Toto zjistovani (reverse engineering)
je podle meho nazoru puvodni licenci zakazano; nevylucuji
vsak, ze mate s firmou Sun nejake specielni ujednani.

Proto se ptam, na zaklade jake licence byl dekodovan vnitrni
format souboru zdroju StarOffice 5.2 a na zaklade jake licence
distribuujete modifikovany balik StarOffice 5.2.

> Ja mezi tim budu uvazovat koho v nemecku by ste sa mohl spytat.

SuSE CR je pokud vim pobockou SuSE Linux AG, Nuernberg,
Nemecko. To alespon tvrdi stranka
http://www.suse.de/de/suse/company/index.html
Zajima me nazor materske firmy na podobny postup. Koho
konkretne se zeptam, je muj problem.

S pozdravem
--
                                                S. Meduna