Oficiální postoj spoleènosti

Richard Jelinek rj na suse.cz
Čtvrtek Leden 18 17:16:33 CET 2001

Stanislav Meduna wrote:
> Jak myslite. Jsem spise toho nazoru, ze jste pochopit nechtel,

Ubezpecnuji vas, ze tomu tak neni. Ja uz mam problemy i s cestinou
:-)

> ale proc ne. Omluvte prosim pripadne chyby, cestina neni
> moje materstina.

Moje taky jenom formalne, takze v pohode.

> Pokud si prectu licencni ujednani k StarOffice verze 5.2, najdu
> tam krome jineho
>
> - zakaz distribuce

Ano. Vyreseno dohodou mezi Firmou SuSE a firmou Sun. Firma SuSE ma
licenci distribuce - celosvetovou. Az na par detailu (Kuba, Irak, atd.)
ale ty nas tu snad zajimat nebudou.

> - zakaz modifikace, reverzniho inzenyrstvi, disassemblingu a.p.

Ano. Taky sme StarOffice 5.2 nereenginerovali, nedisassemblovali
nebo cokoliv jineho. Na to proste neni cas ani kapacita se machat
v proprietarnich binarkach.

My sme nahledli do OpenOffice (StarOffice 6.0)

Myslim ze tim jsou veskere nasledujici dedukce obsoletni.

> [...]
> zjistili interni format SO 5.2. Toto zjistovani (reverse engineering)
> je podle meho nazoru puvodni licenci zakazano; nevylucuji
> vsak, ze mate s firmou Sun nejake specielni ujednani.
>
> Proto se ptam, na zaklade jake licence byl dekodovan vnitrni
> format souboru zdroju StarOffice 5.2 a na zaklade jake licence
> distribuujete modifikovany balik StarOffice 5.2.

> SuSE CR je pokud vim pobockou SuSE Linux AG, Nuernberg,
> Nemecko. To alespon tvrdi stranka
> http://www.suse.de/de/suse/company/index.html
> Zajima me nazor materske firmy na podobny postup. Koho

S tim sem vam chtel pomoct. Ale sam moc nevim. Bud predstavenstvo
(Dyroff, Hohndel), nebo VP Strategic alliances (Jürgen Geck)
ale myslim, ze ty by asi nereagovali.

--
S pozdravem,

	Dipl.-Inf. Richard Jelinek

SuSE CR, s.r.o.                                 e-mail: rj na suse.cz
Pod Pekarnami 338/12                            tel: +420 2 6603 2619
190 00 Praha 9 - Vysocany                       fax: +420 2 6603 2620
Ceska republika                                 http://www.suse.cz