Back up

Stanislav Meduna stanom na etm.at
Pondělí Leden 22 11:49:27 CET 2001

Jaroslav Honsa schrieb in Nachricht ...

>Ale co brani tomu, aby byl i "chat-ppp0" a podobne soubory
>uvedeny v databazi rpm u klice "c"?

To, ze sa pri instalacii balika potom tie subory nainstaluju
a control-panel bude z toho vedla, lebo si bude mysliet
ze ma nainstalovanych 10 ppp pripojeni, ethernet kariet,
plip-ov a co ja viem coho este. Inak povedane, konfiguracnou
informaciou je aj prosta pritomnost alebo nepritomnost
suboru a (opravte ma niekto ak sa mylim) toto v rpm postihnut
nejde.

A v pripade, ze si konfihuracne subory vymysla pouzivatel
sam (napr. ten dvips, kde tlaciaren s menom "foo" potrebuje
kdesi hlboko v /usr/lib subor config.foo), to vobec nie je
riesitelne bez podpory samotnej aplikacie.

Dalsi pripad, kde aj RCS zlyhava: bezi mi news server
a treba obnovit newsgrupy, ktore vedie. Ja ich mam par
a spravi sa to rucne (a nezabudnem na to, lebo mam log :-)),
ale toto proste vseobecny tool nemoze vediet. Dtto pre
akukolvek zmenu, ktora vyzaduje este spustit nejaky
program, aby sa zmeny prejavili.

Pokusy o vseobjimajuce konfiguracne rozhranie doteraz
pokial viem komplet zlyhali aj bez toho, aby sa starali
o backup/restore. Na vselijake linuxconf-y sa skor
nadava, ako by sa chvalili.

Som skor skeptik. Mission critical systemy sa tak ci tak
musia zalohovat sposobom "stlacim tlacitko a vsetko je nazad".
Ak odstavka stoji realne peniaze, nie je cas bavit sa s nejakym
programom. Pre ten zvysok je potom pravdepodobne
par skriptikov a disciplina lacnejsim prostriedkom, ako snazit
sa postihnut uplne vsetko sofistikovanym programom
s este sofistikovanejsou adaptaciou na lokalne podmienky.

>Zivy operacni system pak da vsechny konfiguracni soubory pod
>RCS a bude evidovat zmeny bud automaticky (pomoci cronu)

Ano, toto by mohlo byt rozumne rozsirenie. Ale pokial to
zabudnem checkinovat rucne, obvykle je dovod, aby som
to pred checkinom este prezrel :-) Aktualny stav v RCS tak
u mna znamena skor "to co je tam teraz nejako funguje",
ako "aktualny stav vratane roznych kratkodobych zalezitosti".

>Mozna o tom uz nekdo premysli.

Mozno - pokial ano, tiez by som rad o tom vedel.

Zdravi
--
                                          Stano