Jak zadat atypickou sit. Masku

Michal.Vymazal na deltax.cz Michal.Vymazal na deltax.cz
Středa Leden 24 13:09:15 CET 2001

> Od:     "Ing. Pavel PaJaSoft Janousek" <janousek na fonet.cz> 24.01.2001
11:34:21

> Muj pripad 12,4, zbytek sel samozrejme obejit = 2x16, 1x 16 rozdelit na
> 2x8, 1x 8 rozdelit na 2x4 a jednu 4 routovat tim samym smerem co tech 8
> - vyhoda jasna, nevyhoda brutalni - prichazim o spoustu IP adres,
> protoze 1. je sit, posledni je broadcast... => v praxi na IPv4 docela
> nepouzitelne...:-(

V tom mate naprostou pravdu. Mam ten dojem (by ocko, nemam po ruce
dokumentaci), ze i toto byl jeden z duvodu pro uvedeni IPv6. Kdyz jsem se
ptal, kolik muze IPv6 nabidnout adres, kdosi mne ujistil, ze je to cislo
vyssi jak pocet elektronu ve vesmiru:-)
Pochopitelne tu byly i dalsi duvody (sifrovani apod..), ale tento bude asi
nejpalcivejsi.

Michal Vymazal