Jak zadat atypickou sit. Masku

Juraj Hilovsky hilovsky na unipo.sk
Pátek Leden 26 09:42:23 CET 2001

Zdravim.
----- Original Message -----
From: Ing. Pavel PaJaSoft Janousek <janousek na fonet.cz>
To: <linux na linux.cz>
Sent: Friday, January 26, 2001 8:19 AM
Subject: Re: Jak zadat atypickou sit. Masku

> No kdyby se skutecne routovalo podle masky, tak masku vyuzivam k tomu,
> ze napr. pomoci bitovych operaci mi vypadne YES/NO (1/0, ANO/NE,
> POUZIT/NEPOUZIT co chcete;-)), pak pro sit, ktera ma 12 IP adres je to:
>
> 12 = 00001100
>
> A tim padem maska je:
> 11110011 = 243
> 255.255.255.243

Ako ste to vypocitali ? Akosi mi to nie je jasne.

> Toto vse lze routovani sdelit a routovani by pres bitovou operaci hrave
> zjistilo, kterou routou to poslat dal...

Prepacte, ale take nieco nemoze nefungovat ani pri
najvacsej moznej miere optimizmu.

Mimochodom, preco by pre 12 hostov nemohla byt maska 255.255.255.240, teda
na poslednom mieste binarne 11110000 ?
Ved to je pre 14 pouzitelnych adries, tak co viac mozeme chciet?
V kazdom pripade pre IP adresu triedy C je iba 5 pouzitelnych masiek:

255.255.255.192
255.255.255.224
255.255.255.240
255.255.255.248
255.255.255.252

ZIADNA INA MASKA NIE JE PLATNA PRE IP ADRESU TRIEDY C .

Takze vsetky uvahy, tykajuce sa tejto temy, boli zbytocne (aj ta, ktoru
prave citate).

Howgh.

Ing. Juraj Hilovsky
CVT PU