ATM vs. IP

Oldrich Kepka linux na sanitas.cz
Pátek Leden 26 12:39:14 CET 2001

Obavam se, ze se jedna mirne o OT. Upozornuji, ze nejsem odpurcem ATM.

> O kolik je ATM slozitejsi oproti IPv6, zvlast kdyz zapocitate takove
> priserne veci jako IPv6 mobility? Tech par protokolu typu UNI, PNNI,
> IISP, cranckbacky a pod. neni az zas tak moc.
Tak ted nevim jestli ze me nedelate srandu.
Je zrejme, ze IP a ATM nelze prakticky srovnavat, jedna se o kvalitativne
naprosto rozdilne veci.

Drzel ste nekdy v ruce nejakou ATM specifikaci? Namatkove si vezmu do ruky
UNI v 3.1, s prilohama 395 stran. PNNI, taky peknej maler, navic vetsina
algoritmu je nechana otevrena a zalezi na vyrobci, jak je bude
implementovat. Hlavni problem jsou vysoke naroky na prepinace, je treba si
pamatovat mnoho informaci, algoritmy sou vypocetne vemi narocne. Stejnej
problem je napriklad u IntServ, tam se to resi agregaci toku, coz je
degradace puvodni myslenky.

> Podle mne to neni vubec tak slozite, pokud zustanete na povrchu u
> nastaveni ATM adresy.
Slozite to je a s tou adresou to nechapu.

> IPv4 taky neresilo QoS a dnes se to do nej pracne dostrkava.
To je pravda, ale neni to problem jen IPv4 ale IP obecne. A mam takovej
dojem, ze soucasna reseni stejne nejsou moc uspokojiva.

Olda