chyba v jadre 2.2.19?

Jan Havlicek havlicek na vse.cz
Sobota Červenec 7 14:43:57 CEST 2001

Jan Klugl wrote:

> Zdravim,
> mam doma na PC takovy zajimavy prob [RH6.2]: mc mi dokaze zatuhnout
> cely system. Problem je vyvolatelny kdykoli, staci:
> Jeste neco: Ztvrdne to jen v konzoli, pokud totez udelam v XTermu,
> zadny hryz se nekona.
> Nejaky napad? Bude jadro 2.2.20? :) Nejaky zpusob jak zachytit problem?

*** Asi to nesouvisi, ale na jednom stroji (Mandrake 7.2 jadro 2.2.19)
se mi vyskytoval nasledujici problem:

V logu se casto objevovaly hlasky:

kernel: probable hardware bug: restoring chip configuration.
kernel: probable hardware bug: clock timer configuration lost - probably
a VIA686a.

Stroj tak po 14 dnech provozu sletel s hromadou hexa cisel na obrazovce
a hlasenim kernel panic (nebylo to vzdy stejne). Nejzajimavejsi na tom
je, ze ten stroj ma desku Gigabyte GA5AA s chipsetem Ali a ne VIA.
Prozatim jsem to vyresil tak, ze jsme disk s radicem prendal do jineho
stroje s deskou FIC VA503+, tam to nedela a vsechno jede OK, takze chyba
je HW zavisla. Puvodni stroj jsem predal nasim technikum, at ho
vyreklamujou s blbym boardem, jestli do toho pujdou nevim.

Nicmene, nema nekdo napad, v cem by to presne mohlo byt?

Honza

--