IDE Raid

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Pondělí Červenec 30 10:21:59 CEST 2001

> 	Jenze pokud z nej nenabootuju neni ani datove identicky

A na to jste prisel jak ? Co kdyz jak jsem zminil uz minule) jsou
vsechny sektory zprehazene a prcni je fyzicky az na konci ? Pokud
jednotlive sektory (az na umisteni) obsahuji stejna data jako druhe
zrcadlo, budou oba disky _datove_ identicke (ze je jine poradi je
problem radice, ktery se v tom pak musoi vyznat), ale nabootovat z
toho nepujde. Ale to vam taky nikdo nezarucuje !!!

> - MBR je datova
> oblast, ve ktere je polozka, ktera rika, partition 0 (napr.) je aktivni
> pro boot, zavadec (opet z MBR) si partition 0 najde, najde, kde lezi 1.
> sektor partition 0 a natahne dany sektor na adresu 0x8000 a skoci na
> tuto adresu.

Hezke. To ale plati pro klasicky rozdelene single disky. Proc to
vytahujete u RAIDu ?

> Vse co zde popisuji jsou logicka data a predpokladam, ze
> kdyz mam RAID1 disky, ze na obou jsou tyto informace stejne

Stejne informace ano, stejne ulozene informace ne. Tot vse.

> - proc mate
> pocit, ze tyto informace by meli byt na discich ruzne?

Ja netvrdim, ze jsou / maji byt ruzne.

> Jak by se potom
> bootovalo, kdyz by byl na obou discich ruzny MBR?

Jenze on je stejny, ale (djeme tomu) jinde ulozeny.

Pak se pri bootovani z RAID1 vezme obraz MBR z prvniho disku (prvni
sektor), provna se s obrazem disku na druhem disku (dejme tomu
posledni sektor). Nastala shoda ? Ano => data v obou zrcadlech jso
identicka, takze je predame systemu a pockame, co bude chtit dal ...

> Z tohoto pohledu
> nevidim duvod, proc by nemelo jit nabootovat ze spare disku...

Ja zase nevidim duvod, proc by to jit nabootovat ze vsech takovych
disku. Z prvniho bych to ocekaval, ze druheho ne.

> 	'-) jaky je tedy rozdil oproti SW RAIDu v Linuxu a RAID1 modu ve
> WinNT4.0 a vyssi?

Nechapu vasi otazku. O sw RAIDu v linuxu jsme prece nemluvili -
debata zacalo ohledne implementace "polo-HW" RAIDu u HPT. A WNT
neznam, takze k tpomu vam taky nemam co rict.

> 	Souhlasim, vsak ja take jsem proti tomu, aby HTP ci kdokoli jiny do MBR
> neco psal, to jste navrhl Vy, ze tam by mohla byt informace o cisle
> disku v RAIDu...

Nebyl to nejlepsi napad, uznavam. Na druhou stranu tyto informace si
nekam zapsat musi, protoze prehozeni obou disku v RAID1 by mohlo mit
dost neprijemne nasledky a IMHO by nemohlo beztrestne projit v zadne
rozumne im plementaci RAIDu.

Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz
TENEZ Chotebor, a.s