IDE Raid

Pondělí Červenec 30 09:52:50 CEST 2001

> A na to jste prisel jak ? Co kdyz jak jsem zminil uz minule) jsou
> vsechny sektory zprehazene a prcni je fyzicky az na konci ? Pokud
> jednotlive sektory (az na umisteni) obsahuji stejna data jako druhe
> zrcadlo, budou oba disky _datove_ identicke (ze je jine poradi je
> problem radice, ktery se v tom pak musoi vyznat), ale nabootovat z
> toho nepujde. Ale to vam taky nikdo nezarucuje !!!

	Beru argument, ze na jednom disku jsou data od predu, na druhem odzadu,
jenze to by znamenalo, ze bez RAID radice by druhy disk nebyl vubec
datove rozumne citelny... - coz u tohoto disku neplatilo, z nej neslo
pouze nabootovat (BIOS hlasi, ze nema OS ze ktero by bootoval a BASIC
neni instalovan;-)) => data nejsou symetricky prehozena, pouze jsou
nektera spravne, nektera ne...

> Hezke. To ale plati pro klasicky rozdelene single disky. Proc to
> vytahujete u RAIDu ?

	Protoze zavadec (v BIOSu) dela presne to same a je mu uplne putna, ze
za 0x80 diskem nelezi jeden disk, ale diskove pole...

> Pak se pri bootovani z RAID1 vezme obraz MBR z prvniho disku (prvni
> sektor), provna se s obrazem disku na druhem disku (dejme tomu

	Jenze on nic neporovnava - pri cteni voli dle stategie jeden disk a
data doda, druhy disk mezitim muze vystavovat hlavy na uplne jinou
pozici...

> Ja zase nevidim duvod, proc by to jit nabootovat ze vsech takovych
> disku. Z prvniho bych to ocekaval, ze druheho ne.

	U jineho stupne RAIDu ne, u RAID1 - mirroring tuto funkcnost
ocekavam....

> Nechapu vasi otazku. O sw RAIDu v linuxu jsme prece nemluvili -
> debata zacalo ohledne implementace "polo-HW" RAIDu u HPT. A WNT
> neznam, takze k tpomu vam taky nemam co rict.

	Narazel jsem na to, k cemu mi je vlastne HTP a podobne radice, kdyz vse
dela SW (tedy software, ktery v Linuxu mam, ve Win2k/NT si jej kupuji
primo s OS).

> nekam zapsat musi, protoze prehozeni obou disku v RAID1 by mohlo mit
> dost neprijemne nasledky a IMHO by nemohlo beztrestne projit v zadne
> rozumne im plementaci RAIDu.

	Chcete tedy rici, ze pokud se jeden spare disk podela (a rekneme delam
RAID1 na 3 disky), ostatni NIKDY nepujdou pripojit jinak nez opet pres
RAID radic... - pokud se jedna o IDE, pak nelze je pripojit na klasicky
IDe kanal, pokud SCSI, nelze disk pripojit na SCSI radit primo? Priznam
se, ze jsem to nestudoval, ale toto slysim poprve (=> nevedel jsem to,
pokud je to tak, jak rikate)...

Vyvoj software, Intranet / Internet          Anenska 11, 602 00  Brno