telnet a ftp + uzivatel root

Karel Dudasek dudasek na vtopu.army.cz
Pátek Červen 8 17:13:47 CEST 2001

On Fri, 8 Jun 2001, Zkoumalek wrote:
> Dobry den
>
> Mam nasledujici problem. Telnet a ftp mi funguji. Akorat se nemohu prihlasit
> jako root. Hledal jsem v manualech i po internetu,ale nikde jsem
> nenasel, ze by se nastavovala nejaka promenna (neco jako u sshd), ze
> root muze/nemuze byt prihlasen pres telnet nebo ftp.
Pro telnet hledejte v /etc/securetty .. jsou tam vyjmenovany terminaly,
na ktere se muze root prihlasit. Obvykle tam pty* jsou zakomentovany.
Pokud by tento soubor nepomohl, hledejte /etc/login.access,
pripadne /etc/login.defs (parametr CONSOLE).
Pro ftp - obvykle existuje soubor /etc/ftpusers a v nem jsou vyjmenovani
uzivatele, kteri se NESMI pres ftp zalogovat.

                             Karel Dudasek