telnet a ftp + uzivatel root

Ing. Vlastimil Pospichal vpospichal na centrum.cz
Sobota Červen 9 12:45:48 CEST 2001

Ja bych k tomu dodal, ze prihlasovani se jako root pres telnet nebo ftp
vubec nepovazuji jako rozumne reseni. Autori distribuci dobre vedeli, proc
tyto protokoly standardne nejedou pro roota. Hesla se totiz daji velice
snadno odchytit i jednoduchym snifferem.

Mohu vice nez doporucit ssh jak pro primou komunikaci, tak i jako
nahradu ftp s pouzitim programu tar. Cely prenos vcetne prenosu hesel je
sifrovan a da se i komprimovat. Pouzivam pro kopirovani jednotlivych
souboru i celych adresaru mezi systemy. Pri pouziti taru jsou zachovana i
pristupova prava a vlastnici. Muze to nekdo vymyslet lepe?

Vlastik

> 	FAQ č. 6:
> http://www.phil.muni.cz/~letty/linuxfaq/06-telnet-root.html
>    Přihlašování superuživatele je omezeno pouze na terminály vyjmenované
>    v souboru /etc/securetty, obvykle jsou to konzoly 1 až 6. Pokud se
>    opravdu potřebujete přihlašovat na dálku, zapište do tohoto souboru
>    názvy virtuálních terminálů

Ing. Vlastimil Pospichal
mailto:vpospichal na centrum.cz
http://www.hoteldrnholec.cz
http://pospichal.hyperlink.cz

Proc kupovat MS Windows, kdyz existuji skutecne operacni systemy?