Linux s j. 2.4.0 + SO 5.2 a KDE 2.1 nahrada za Win2000 s Office2000

Dan Ohnesorg dan na feld.cvut.cz
Neděle Červen 10 22:20:19 CEST 2001

On Fri, 8 Jun 2001, Petr Bravenec wrote:

> Tohle je věc, která mě zajímá a kterou jsem v dokumentaci nenašel, ani
> ve zdrojácích.
> Nevím přesně, co to byl za soft (mám to doma), ale je to ten balík,
> který je potřeba pro
> podporu IMAP v PHP - pamatuji se jméno "c-client". Hledal jsem i v
> některých RFC,
> ale ani tam jsem nenašel vodítko, jak vytvořit nějaké sdílené složky na
> imap serveru.
> Ví tady někdo, jak na to? Stačilo by možná jen mírně nakopnout...

V zasade existuji dve verze imap serveru, ktere stoji za pozornost. Cyrus,
ktery se hodi tam, kde uzivatele pristupuji k poste vyhradne pres imap a
uwimap ci imap 2000, z university ve Washingtonu, ktery je treba v redhatu
a pracuje s postou v nativnim unixovem formatu, takze muze bezet paralelne
k vetsine klientu provozovanych lokalne na tom stroji.

V Cyrusu jsou tuny dokumentace, kde je to popsano. Ani jsem nemel silu si
to vsechno precist, ale nebyl pro me vhodny a ta pouzivam imap-2000.

Tam existuji tzv. namespaces. Jedno je implicitni a nejmenuje se nijak a
je to posta konkretniho uzivatele. Ctyri dalsi se jmenuji, #ftp, #news,
#public, #shared. #ftp je read only pristup do ftp stromu. #news je read
only pristup do stromu s news s tim, ze precteni co flagovani zpravy se
uklada do .newsrc souboru v domovskem souboru uzivatele. Tyhle namespaces
se aktivuji automaticky, pokud existuje adresar nastaveny v Makefile pri
kompilaci.

Dva dalsi umoznuji plny pristup i pro zapis a zmeny se projevi uvnitr
zprav. Pro korektni funci to musi byt mailboxy s moznosti soucasneho
pristupu vice klientu, tedy format maildir, mbx, mh...
Akticuji se tim, ze se zalozi uzivatel imappublic nebo imapshared a
postovni foldery se umisti do domovskych adresaru techto uzivatelu. Rozdil
je jen v tom, ze v imapshared maji soubory prava 077 a imap public 777
(nove zalozene slozky pres imap, jinak si samozrejme nastavite lokalne co
je potreba.

Cele to ma jedinou chybu. Nedokazal jsem zatim naucit outlook pracovat s
namespace, umi to jen pine, mozilla, netscape, kmail... no proste klasicke
postovni programy. Nicmene kdyz se udela link na soubor, tak to snese i
outlook, akorat ze nemuze napr. zakladat vlastni slozky.

Snad ten popis takle staci. JEstli nekdo vite jak na ten mizenry outlook,
dejte vedet.

zdravim
dan

DDDDDD
   OO  OO              work: +420 2 24352785;+420 2 24972109
    OOOO               home: +420 311 679679;+420 311 679311

Pocitac se od televizniho divaka lisi tim,
ze ma vlastni program.