Imap (Was: Re: Linux s j. 2.4.0 + SO 5.2 a KDE 2.1 nahrada za Win2000 s Office2000)

Krištof Petr Petr na Kristof.CZ
Pondělí Červen 11 11:09:17 CEST 2001

Dan Ohnesorg wrote:

> V zasade existuji dve verze imap serveru, ktere stoji za pozornost. Cyrus,
> ktery se hodi tam, kde uzivatele pristupuji k poste vyhradne pres imap a
> uwimap ci imap 2000, z university ve Washingtonu, ktery je treba v redhatu
> a pracuje s postou v nativnim unixovem formatu, takze muze bezet paralelne
> k vetsine klientu provozovanych lokalne na tom stroji.
>
> V Cyrusu jsou tuny dokumentace, kde je to popsano. Ani jsem nemel silu si
> to vsechno precist, ale nebyl pro me vhodny a ta pouzivam imap-2000.
>
> Tam existuji tzv. namespaces. Jedno je implicitni a nejmenuje se nijak a
> [...]

Namespaces je IMHO zalezitost protokolu IMAP. Implementace jsou ruzne.
Imap2000 nabizi #shared, #public, #ftp, #news. MS Exchange nabizi
sdilene
slozky pod "Public Folders" ("Internet Newsgroups") apod.

Da se to zjistit pomoci prikazu NAMESPACE na imap portu.

Teoreticky si muzete udelat vlastni, nabizet je klientovi a na jeho
konfiguraci pak zavisi, zda je bude akceptovat.

Rekl bych, ze na tomto principu u MS funguji jeho Calendar, Contacts.
Jsou to sdilene mboxy, kde kazdy kontakt/udalost jsou predstavovany
samostatnou zpravou obsahujici nejaka data, ktera klient interpretuje.

pk