(OT???): Oracle vs. MS-SQL

martin.chaloupka na bbdo-interone.de martin.chaloupka na bbdo-interone.de
Úterý Červen 12 15:52:00 CEST 2001

SQL. Ted
nazory a

> Co ja si pamatuju (z byvaleho zamestnani, MS SQL 6.5, Oracle
7.3.4 a
> 8.0.5) tak nema cenu se o MS SQL proti Oraclu vubec bavit.
Vemte
> [...]
a ne po
> strankach, nemusi se explicitne startovat transakce, atd. Pokud
> zvolite MS SQL poznate na vlastni kuzi, co to je databaze v
deadlocku,
> ze ktereho se nemuze dostat, coz je v pripade MS SQL bezny
stav. Pak
> budete delat ruzne tabulky urcujici, ktere operace muzete poustet
> najednou a ktere ne, i kdyz pracuji evidentne s jinymi zaznamy.
>
> S pozdravem,
> Libor Chocholaty
>
> p.s.: pokud budou reakce na novejsi verze, rad se je dozvim
Pokud tomu dobre rozumim, Vy budete pouzivat uz hotove reseni
(ekon.soft) a jedine, co zbyva, je urcit databazi (a potazmo i
platformu).
Pokud nedelate vlastni vyvoj a zadny neplanujete (nevim, cim se
Vase firma zabyva - napr. prodej kobercu), pak vyse uvedene
argumenty asi nikoho z vedeni zajimat nebudou. Co je vsak bude
zajimat, je udrzba a spravny chod databaze. V teto oblasti Vam
bohuzel jako 'advocatus diaboli' pro MS SQL neposlouzim, ale
Oracle umoznuje velice sofistikovane rozlozeni a zrcadleni (coz pro
Vas muze byt zajimave) datovych souboru, ma implementovany
ruzne zpusoby zalohovani (podle typu prace s daty), podporuje
replikace, umoznuje pouzit kryptovani, a tak dale.
Myslim, ze ani v teto oblasti (administrace) nemuze MS SQL
konkurovat.
Ale jestli se na tom ma zpracovat 200 ucetnich polozek za mesic,
tak to je zase (podle me) zbytecne velky kanon na mouchu :-)).
S pozdravem Martin Chaloupka