Ochrana CD proti kopirovani

Vladimir Rengevic vlado na grafon.sk
Sobota Červen 16 22:41:10 CEST 2001

Krasny den,

> Nechci Vas k nicemu nabadat, ale klidne ten pocitac odplombujte.
> U soudu by ten spor vyrobce PC (z 99%) prohral. Vetsina vyrobcu
> to vi, ale dal "strasi" lidi, ze kdyz porusi plombu....
> (Otevreni PC je prvni vec, kterou po nakupu delam a zrovna
> minuly tyden jsem jeden reklamoval i s porusenou plombou
> - no problem).

No nebral by som to tak 100%. Zo zakona (obchodny zakonnik)
je zaruka na kazdu vec ktoru kupim 6 mesiacov. Kazda zaruka
naviac je len "dobra vola"-reklamny tah  obchodnika.
Kazdy vyrobca predava konkretne zariadenie. K navodu
by podla zakona _musi_ byt pribaleny aj navod na obsluhu
(u nas slovensky) a zarucny list, ktory obsahuje podmienky
zaruky. Presne a jasne stanovene.

Ktosi sa tu ohanal plombou na motore. Ak si v zarucnej dobe
motora nenechate urobit predpisane prehliadky u vyrobcu
a vymenite si olej doma zarucene stracate zaruku.
Vola sa to "Vseobecne obchodne podmienky" pripadne
podobne a platia od chvile uzavretia kupno-predajnej
zmluvy.

Takze ak preberiem od vyrobcu/predajcu zaplombovany
pocitac a ma v zarucnych podmienkach stanovene, ze
porusenim plomby zanika zaruka aj by som tomu veril.
Ono je to aj jeho ochrana - ak tam niekomu po otvoreni
spadne srobovak a "odpali" zakladnu dosku dost tazko
sa to dokazuje. Aj experimenty s roznymi komponentami
su potencionalna hrozba. A predpokladam ze ak by
niekto priniesol obchodnikovi pocitac s tym, ze tam chce
doplnit kartu vysiel by mu v ustrety - je to aj jeho reklama.
A to iste plati aj o "uznanych" reklamaciach. Uz viac
zaplombovanych pocitacov som "uviedol" do znovazaplombovaneho
stadia (opatrne odlepenie a znovanalepenie plomby).
Je len na obchodnikovi ci zaruku v takomto pripade
uzna alebo nie.
Ak by mal niekto zaujem posluzim vlastnou skusenostou,
kedy nam zacalo hrdzaviet auto VW Vento po troch rokoch.
Ale Volkswagen hovori o 6 rokoch, takze som isiel reklamovat.
A vysledok? Reklamacia neuznana, lebo som nechodil na
pravidelne prehliadky. A argument? Vraj by to technik v zarodku
odstranil ale teraz to je hrdzave uz moc ;-))

> Ano, je to moda mezi noname pocitaci.
> Naopak, kdyz si koupite treba DELL, IBM, Mac, etc. tak jsou
> uzpusobeny tak, aby se do nich clovek co nejjednoduseji dostal
> (zadne sroubky, vetsinou jen jedno tlacitko a jste uvnitr).

_KAZDY_ harddisk je olepeny nalepkami - boh Ta chran otvorit!
Takze len na okraj... Je len na zvazeni prislusneho vyrobcu co a ako
dovoli. Co zakvapnut farbou, co prelepit samolepkovou plombou.
A aby to nebolo take jednoduche - exietuju plombovacie samolepky,
ktore sa nedaju odlepit - praskaju a lamu sa.

Ale riesme radsej cosi podstatnejsie ;-)....

Vlado
Ing. Vladimir Rengevic
GRAFON dtp studio
Tranovskoho 19, Liptovsky Mikulas, SLOVAKIA
tel.: +421/849/5526153, fax: +421/849/5621454