Uživatelsky kreslené dekorace oken v KDE2

Pondělí Červen 18 22:50:08 CEST 2001

On Mon, 18 Jun 2001, Petr Ešner wrote:

> snažím se napsat něco jako plugin do KDE 2.1.1, který se zavěsí na událost
> kreslení titulku a ohraničení oken a kreslení převezme sám. Vydatně jsem
> experimentoval s objekty QStyle a KStyle, takže teď tu mám zkompilovaný
> hezký téma na desktop :-) ale můj problém to neřeší. S QStyle/KStyle se
> dostanu na všechny widgety aplikací ale na rám okna ne :-(

Ram okna typicky patri k window manageru a nikoli ke klientovi, co mu
patri vnitrek okna. Proto klienti nemohou -- bez spoluprace s window
managerem -- jen tak cmarat po ramu svych oken. Jestlize se bez toho
opravdu neobejdete, muzete zkusit 1. pouzit non-managed okno (nevyhoda:
wm se k nemu nebude znat, a tudiz ho napr. nebude mozno normalne soupat
po obrazovce), 2. drsne si zjistit, jakym zpusobem wm vytvorene okno
zabalil a nacpat mu do obalky neco dalsiho (nevyhoda: wm nemusi nutne
vyrobit zadnou obalku, muze dochazet k nezadoucim interakcim), 3. zavrtat
se do dokumentace KDE a zjistit, jestli jejich wm nema primo podporu pro
to, aby mu klienti strkali svoje veci do dekoraci.