preklad jadra na RH7.1cz (chyba v loop.c?)

Pondělí Červen 25 14:29:21 CEST 2001

On Mon, 25 Jun 2001, Zdenek Drlik wrote:

> Pokud nepouzivate nejake supr featury, ktere RedHat patchuje do
> standardnich jader, tak vrele doporucuji kompilovat standardni jadro.
> Mnohokrat se mi uz stalo, ze jadro dodavane od RH neslo s nekterymi
> zapnutymi volbami zkompilovat, zatimco standardni jadro jsem s temi
> samymi volbami zkompiloval naprosto bez problemu. Nemam nic proti
> patchum do jadra, ale potom musi uzivatel pocitat s tim, ze takto
> upravene zdrojaky nejsou vyzkouseny s ruznymi volbami (samozrejme na
> svoje konfigurace to maji u RH vyladeno), standardni jadra se vetsinou
> [...]

Vrele nedoporucuji odchazet od jader, ktere Vam pripravil prislusny
distributor. Lide, kteri ty balicky a patche do jadra pridavaji, vedi
presne co delaji. Jiz mnohokrat se stalo, ze standardni jadro od Linuse
"ujelo" a problemy resily az nasledne zaplaty (vcetne toho, ze
"originalni" jadro s pravenym problemem vyslo az o nekolik mesicu
pozdeji).

Pokud kompilujete jadro pod RH, prectete si prosim alespon
http://www.linux.cz/redhat-cz/#FAQ, kde je postup kompilace vlastniho
jadra presne popsan.

Zejmena nedoporucuji kompilaci vlastniho jadra tem, kteri se sami
nedokazou dostat pres vyse uvedene problemy (obvykle je chyba jen v tom,
ze dotycny neudelal make mrproper a ve stromu mu zustaly stare zavislosti,
ktere se generuji spolu s ostatnimi vecmi proto, aby slo strom se zdrojaky
pouzit ke kompilaci).

Jako priklad budiz treba to, ze GCC 2.96 z RH 7.1 kompiluje bezchybne jen
jadra do verze 2.4.2+. Pozdejsi jadra je nutne prekladat s aktualizovanym
kompilatorem (ktery je k dispozici v oficialnich updatech spolu s
aktualizaci jadra). Z konference o vyvoji distribuce RH vim, ze 2.4.5 ma
nejake problemy a veci znali lide ji *nedoporucuji* (pro ostre nasazeni,
pokud zrovna nejste kernel-hacker, coz zrejme nejste [ani ja]).

--
                        Milan Kerslager