preklad jadra na RH7.1cz (chyba v loop.c?)

Úterý Červen 26 12:57:59 CEST 2001

On Tue, 26 Jun 2001, Zdenek Drlik wrote:

> [...]
> dvouprocesorovy server a zdrojaky jadra v RH 6.2 (tusim ze tam byla 2.2.12
> nebo 2.2.14) nesly pro SMP kompilovat vubec (nezkousel jsem ruzna nastaveni,
> ale pro moje potreby to proste neprojelo). Stejne tak jsem dopadl nedavno na
> jednom firewallu, kde preklad padal na komponente, kterou jsem zrovna
> potreboval.
> Standardni jadro te same verze s naprosto stejnymi zapnutymi volbami na obou
> strojich na prvni pokus. Od te doby pouzivam pouze standardni jadra a s
> podobnymi problemy jsem se jiz nesetkal.

S 99% pravdepodobnosti to bylo tim, ze jste originalni jadro rozbalil a
nic v nem nebylo (Linux udelal make mrproper za Vas). Kdybyste si precetl
README (od Linuse), vedel byste, ze to mate pouzit. Krom toho v 6.2 bylo
urcite SMP jadro, takze prelozit to urcite slo (to by si to u RH pri
sestavovani distribuce neprelozili a snadno by na to prisli). Zavada je (s
nejvyssi pravdepodobnosti) na Vasi strane a o tom vsem tady v podstate
byla cela ta debata (a nebo je oprava trivialni a ten, kdo se o kompilaci
jadra pokousi, by ji mel zvladnout).

Opet opakuji, ze pouzivani jader, ktere nejsou od distributora, *neni*
bezpecne, zejmena pro ty, kteri si s podobnym problemem [ze to nejde
prelozit] nedovedou sami poradit. Pokud nekdo pouzivat svoje jadro chce,
musi si byt vedom pripadnych nasledku a *musi* si s nimi umet nasledne
poradit, coz je o tridu slozitejsi problem, nez pouha kompilace z tarbalu
(a samozrejme o tridu vyssi riziko, protoze pouzivate jadro, ktere neni
provereno dlohodobym testovanim, ale jadro, ktere je jeste "horke" [tj.
zrejme ani nejsou jeste zaplaty na chyby, ktere obsahuje]).

Nechci se Vas dotnout, jen se snazim jednoznacne vyjadrit fakt, ze
kompilace jadra neni takova legrace, jak to na prvni pohled vypada a v
*zadnem* pripade bysme ji zde nemeli nikomu doporucovat jako "lepsi
reseni", protoze clovek ridici se touto radou ma temer na 100% velmi male
zkusenosti a takovato rada zpusobi pravdepodobne jeste dalsi sadu
problemu. Lepsi reseni je vysvetlit, kde dela dotycny chybu (tj. nabizene
reseni zjednodusi problem a ne ze ho jeste zesloziti).

Ti, kteri jsou zbehli, tyto rady nepotrebuji a samozrejme se jich toto
netyka (jejich dotazy do konference budou vypadat uplne jinak).

--
                        Milan Kerslager