WINDOWS jsou lepsi nez nejakej LINUX

Čtvrtek Březen 8 09:06:18 CET 2001

On Wed, 7 Mar 2001, mao wrote:

> chtel bych se zeptat: mezi windows a Linuxem z hlediska "normalniho"
> uzivatele je jeden zakladni rozdil. Kdyz si nainstaluje WINxx tak se
> mu asi tezko stane ze se mu nekdo naboura do pocitace a dela si tam co
> chce (kdyz vynechame spousteni neznamych programu atd.). Kdyz si
> nainstaluje standardni RH 7.0CZ. zvoli workstation a je pripojen k
> siti pevnou linkou a neni za zadnym firewallem tak je to otazka
> nekolika dnu nez se mu tam nekdo naboura. To je myslim docela problem.
> Normalni uzivatel si asi nebude nepretrzite instalovat updaty a koukat
> [...]

Pokud si nainstalujete Workstation, nepobezi prakticky zadne sitove
sluzby. Do toho pocitace se pak tezko nekdo dostane. Leda ze by prisel ke
klavesnici.

Posledni problemy byly napr. s DNS serverem Bind a drive pred tim s
wu-ftpd (FTP server). Byl skrze ne mozny remote-exploit (tj. ziskani
pristupu pres sit). Ovsem normalni uzivatel by takove veci vubec nemel
spoustet, natoz instalovat (tedy pokud nechce sledovat updaty).

Jinak automaticky update je mozny treba pomoci up2date. Je to zalezitost
na 3 radky (resp. podruhe uz jen 1). Podivejte se do FAQ na adrese
http://www.linux.cz/redhat-cz/.

--
                        Milan Kerslager