Intalace linuxu vs instalace win (was WINDOWS jsou lepsi nez nejakej LINUX)

Gilhad gilhad na iname.com
Čtvrtek Březen 8 13:55:54 CET 2001

mao wrote:

> Takze: _NEJSEM_ admin. A linux mam rad protoze se v nem delaji
> nejake veci jednoduseji nez ve Windows. Pokud jsem nekoho "urazil" tak
> je mi to lito, ale zadny uceny z nebe nespadl. Precetl jsem si Securing

Ve flamewar (WS x Lin) vetsinou padaji silnejsi slova (pro serioznejsi
diskuzi to chtelo zmenit Subject). Konfera je verejne, muze do ni mluvit
kazdy, tj. muze se stat, ze ti vynada naprosta nula a spisky zrovna
nebudou mit naladu/zajem/cas se ti ozvat (riziko povolani .. spousta
lidi asi tento thread vubec necte, protoze v nem nic extra necekaji)
Neber si to tak ;-)

> and Optimizing Linux a z toho jsem mel pocit ze standardni instalace
> neni bezpecna. To jsem proveril testem. Nainstaloval jsem RH7.0
> zvolil jsem networked workstation. Po instalaci jsem stroj nechal bezet
> pres noc. Za dva dny jsem se podival a zjistil jsem ze je zmeneny log,
> pri vypisu last se nezobrazuje nic. Z toho vychazel i muj zaver.
> (nerikal jsem  ze se neda zabezpecit, ale ze clovek musi mit znalosti
> aby to udelal)

Je to tak a obecne se to vi, obecne se take predpoklada, ze si to lidi
zabezpeci nebo zaridi jinak

> jestli nekoho tohle urazi tak to je mi to fakt moc lito protoze jsem si myslel
> ze az na obcasne vystrelky se tu da otevrene hovorit. ach jo.

Da, akorat tu obcas otevrene hovori i lide, co by radeji meli otevrene
mlcet ..

.. neni hanba neznat, ale nesnazit se zjistit a otravovat ostatni s
nezlosti, misto vlastniho studia.
.. coz, jak sam vis, neni tvuj pripad

> ten subjekt se fakt mel zmenit.

Fakt mel

> diky Milanovi Kerslagerovi ze mi nenadaval.
>
> sorry
> mao
>
> ps: vazne si myslite ze vsechny aplikace pro linux pisou admini ?

tezko, sam znam spoustu protiprikladu ..

************
K tvemu prispevku - podle meho nazoru:
	- pokud si nekdo instaluje sam windows a nerozumi tomu, tak se nejspis
jedna o domaciho uzivatele, ktery nema pevnou linku, pouziva maximalne
modem a ohrozuji ho hlavne viry typu I LOVE YOU
	- podnikovym uzivatelum (sekretarkam a spol), kteri maji pristup s siti
vetsinou instaluje windows admin site, nebo nekdo jiny, znaly, z
oddeleni technicke podpory, z toho zase plyne, ze instalace je _spise_
bezpecna a hlavni ohrozeni tvori viry.
	- pokud si nekdo instaluje Linux doma (a moc tomu nerozumi), tak zase
pouziva nejspis modem a instaluje ho spis pro svou vlastni potechu, nez
jen pro vaznou praci. Pokud si ohlida, co dela modem, tak mu vetsinou
nehrozi ani ty viry (a modem si hlida, protoze se za modemovani musi
platit)
	- profesionalni instalace win i linuxu jsou vetsinou lepe zabezpeceny,
udrzovany a hlidany, ale s tim bezni uzivatele nemaji co do cineni
(maximalne to muzou pouzivat, ale nestaraji se o udrzbu)
	- neprofesionalni instalace - tot prusvih, ale to je lidsky problem a
da se udelat sitovy server s dirama az na pudu bez ohledu na OS.
	- hlavni problem s bezpecnosti Linuxu asi tvori admini - zacatecnici,
kteri uz maji pocitac pripojeny k siti, ale jeste nedosahli
profesionalni urovne s linuxem (profi uroven s win zde muze pomoci, ale
nestaci)

Tedy chci rict:
"Bezny Uzivatel" vetsinou bud nema pevnou linku, nebo je za firewalem a
nema tedy problem
"Tvrdy Profik" nema problem, protoze vi co a jak
a predchozi dve skupiny tvori vetsinu netove populace
Zbytek je jina vec ....

--
Zdravi
    Gilhad