problém s routováním IPXu

Radovan Garabik garabik-news na spam.melkor.dnp.fmph.uniba.sk
Čtvrtek Březen 8 19:32:26 CET 2001

Vaclav Dvorak <Vaclav.Dvorak na euromise.cz> wrote:
 : Zdravím!

 : Mám zvláštní problém s routováním IPXu: slist tak asi ve dvou ze
 : třech pokusů vypíše servery, jindy nevypíše nic a i to nic mu dlouho
 : trvá. nwsfind najde opět jen ve většině případů ty servery, které jsou
 : na jednom segmentu, kde je ještě jeden router (3Com Netbuilder
 : II), ale servery z druhého segmentu nenajde nikdy, přestože je slist
 : vypíše (pokud vypíše vůbec něco). No a stanice sice vidí servery,
 : ale na ty na druhém segmentu se nepřihlásí.

ja som mal podobny problem - ukazalo sa ze za to mohol zle nastaveny
ramec siete (etherii namiesto 802.3, autodeketoval sa sice aj 802.3, ale
kedze spravne cislo siete zabral etherii, 802.3 si zobral siet s cislom
0). Problem bol trochu zamotany  tym, ze vsetci klienti mali
autodetekciu, a pri mojich pokusoch som pustil do siete par packetov
etherii, a clienti sa autodetekovali na etherii a aj po naprave servera
zostavali na etherii, aj po reboote clienta sa zase autodetekoval na
etherii (lebo etherii packety prisli od inych clientov!)

 : Linux je nainstalovaný ze SuSE 6.4, ale jádro je vlastní, asi 2.2.18
 : (nebo možná .17) bez podpory interní sítě. (Zkoušel jsem i tu, ale
 : to nechodí dokonce vůbec.) ipxd běží a routovací tabulku naplní. Je
 : někde vidět i SAP tabulka?

 : Pingy na obě sítě (je tam i IP, což funguje bez problémů)
 : procházejí všechny. Jeden z těch segmentů je připojený přes
 : BreezeNet, což se projevuje větší latencí (asi 15-20ms). V té
 : souvislosti jsem zkoušel i zvětšit hodnotu v ipx_ticks, ale bez
 : efektu, ostatně to má stejně ovlivňovat jen volbu optimální cesty v
 : RIPu.

 : Zkoušel jsem ipxd nahradit marsem, ale to dělá ještě divnější věci:
 : slist vypisuje donekonečna jednu řádku s prázdným jménem
 : serveru a s číslem sítě, které se podle mně nikde nevyskytuje... :-(

presne toto mi robilo ked som mal mars skompilovany so zabudovanou
podporou konfiguracie ipx, a sucasne bolo ipx nakonfigurovane aj externe
pomocou ipx_configure - moze byt bud jedno, alebo druhe, ale nie obidve

a v kazdom pripade sa oplati nepouzivat autokonfiguraciu ipx na routeri,
ale natvrdo nastavit cisla sieti a ramec

 : nwsfind nenajde nic.

 : Nějaké nápady? Prosím, už jsem z toho na mrtvici... Díky.

mozem poslat moju konfiguraciu ipx routera - ak to pomoze

| Radovan Garabik http://melkor.dnp.fmph.uniba.sk/~garabik/ |
| __..--^^^--..__    garabik @ melkor.dnp.fmph.uniba.sk     |