Re: problém s routováním IPXu

Vaclav Dvorak Vaclav.Dvorak na euromise.cz
Pátek Březen 9 10:52:24 CET 2001

On 8 Mar 01, at 18:32, Radovan Garabik wrote:

> [...]
>  jsou : na jednom segmentu, kde je ještě jeden router (3Com Netbuilder
>  : II), ale servery z druhého segmentu nenajde nikdy, přestože je
>  slist : vypíše (pokud vypíše vůbec něco). No a stanice sice vidí
>  servery, : ale na ty na druhém segmentu se nepřihlásí.
> ja som mal podobny problem - ukazalo sa ze za to mohol zle nastaveny
> ramec siete (etherii namiesto 802.3, autodeketoval sa sice aj 802.3,
> ale kedze spravne cislo siete zabral etherii, 802.3 si zobral siet s
> cislom 0). Problem bol trochu zamotany  tym, ze vsetci klienti mali

Kdepak, čísla sítí i rámce mám nastavené dobře a ručně. Spíš mě
v té souvislosti napadlo, jestli nemůže být problém v tom, že na
obou síťovkách jsou dvě sítě (na dvou rámcích) - na 802.2 a 802.3?
Novellské servery přítomné v síti totiž mají také obojí a nejsem si
jistý, co mají nastavené klienti.

>  : Zkoušel jsem ipxd nahradit marsem, ale to dělá ještě divnější věci:
>  : slist vypisuje donekonečna jednu řádku s prázdným jménem : serveru
>  a s číslem sítě, které se podle mně nikde nevyskytuje... :-(
> presne toto mi robilo ked som mal mars skompilovany so zabudovanou
> podporou konfiguracie ipx, a sucasne bolo ipx nakonfigurovane aj
> externe pomocou ipx_configure - moze byt bud jedno, alebo druhe, ale
> nie obidve

Ano, to jsem si v dokumentaci přečetl. Když jsem zkoušel mars,
tak jsem zrušil nastavování pomocí ipx_interface a čísla sítí jsem
napsal do nwserv.conf. Ještě zkusím opačný postup - nastavení
pomocí ipx_interface a v marsu autodetekci (ne "kernel
autodetection", ale detekci již nastavených sítí).

> a v kazdom pripade sa oplati nepouzivat autokonfiguraciu ipx na
> routeri, ale natvrdo nastavit cisla sieti a ramec

Ano, rozhodně.

Ještě mě napadla možná relevantní informace: na jednom z těch
segmentů není žádný Novellský server, všechny jsou buďto za
tímto dotyčným routerem (na ty se nedá dostat), anebo za 3Com
Netbuilderem, a na ty se dostat dá.

> mozem poslat moju konfiguraciu ipx routera - ak to pomoze

Pokud by vás to neobtěžovalo, pošlete - třeba mě něco trkne...
Díky.

Vaclav Dvorak       (Vaclav.Dvorak na EuroMISE.cz)
EuroMISE centrum    (http://www.euromise.cz)